(1080p) video op de tv hapert bij 2 verschillende mediaspelers

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitaarmeneer

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met het bedraad afspelen van video op mediaspelers. Ik heb 2x een LG dp1w gehad en nu heb ik een HD dune tv 101.

Het probleem is dat bij het afspelen van bestanden via de pc (netwerk) op de tv het beeld hapert, en vastloopt, het lijkt wel of de verbinding het niet trekt. Bij de LG was dit alleen het geval bij 1080p video(alle formaten), bij de dune heb ik het altijd. Behalve bij 1 mp4 bestandje waar wat UFC opstaat.

Via harde schijf werkt alles prima, ook 1080 p dus het probleem moet in het netwerk of de computer liggen lijkt me. Het valt me ook op dat zowel de dune als de lg veel langzamer zijn via het netwerk dan via de harde schijf. Nog een reden waarom het volgens mij aan mijn netwerk of de pc ligt.

Ik ben hier al een aantal dagen mee aan het *****n maar niks werkt, en er is ook geen support desk die me verder kan helpen. Dus ik kan wel wat hulp gebruiken :)

Nog wat extra info
- Alles is bedraad aangesloten
- De mediaspeler staat via smb in verbinding met de pc. Er is ook een upnp optie, maar daar zie ik de pc mappen niet.
- Router = linksys e2000
- UPC internet Dowloadspeed via nieuwsgroepen is 3,5 mb p/s
- Ik heb niet de meest snelle pc, een dual core, zonder fancy videokaart.
- VLC player speelt alles op de pc overigens zonder te haperen af, ook de 1080p videos (al wordt dit niet ondersteund door de pc monitor geloof ik)
- Nogmaals, vanaf de harde schijf speelt alles vlekkeloos, en het menu is veel sneller
- Mijn tv is een samsung 40 inch full hd tv

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Mvg
Michael

Je verdenkt allerlei onderdelen, maar waarom niet je TV? Zou best eens kunnen dat het probleem daarin zit. Ga eens op zoek of je de meest recente softwareversie hebt (en ook van de mediaspeler).

Nou ik ga er vanuit, aangezien afspelen via de harde schijf het wel perfect doet, dat het niet aan de tv ligt.
Maar bedankt voor de tip, ik zal eens de software van de TV updaten.

Kan het misschien aan de internetkabels liggen? De internet kabel gaat de hele woonkamer door ( zo'n 4 meter, en zit ook weggewerkt onder plinten e.d.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan