10K Harder schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas12345

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Hallo,

Ik heb nu een 7200 Rpm schijf die aardig vol staat en windows opstarten duurt ERG lang

Ik denk eraan om dan een 10.000 Rpm harde schijf te halen omdat die het veel sneller kunnen laden, kan ik dan bijvoorbeeld een schijf halen van 30 Gigabyte en daar XP op installeren, dan gebruik ik mijn 7200 Rpm voor alle andere dingen zoals downloads en mijn documenten,

Kan dit? Dus ik gebruik de 10.000 voor XP opstarten en daar installeer ik de games en dergelijke op en de rest gaat allemaal op de andere van 7200?

Hallo,

Ik heb nu een 7200 Rpm schijf die aardig vol staat en windows opstarten duurt ERG lang

Ik denk eraan om dan een 10.000 Rpm harde schijf te halen omdat die het veel sneller kunnen laden, kan ik dan bijvoorbeeld een schijf halen van 30 Gigabyte en daar XP op installeren, dan gebruik ik mijn 7200 Rpm voor alle andere dingen zoals downloads en mijn documenten,

Kan dit? Dus ik gebruik de 10.000 voor XP opstarten en daar installeer ik de games en dergelijke op en de rest gaat allemaal op de andere van 7200?

Dit zou idd kunnen..
alleen als je games van plan bent te instaleren zou ik wel wat meer dan 30 gb nemen?
je houd 20 gb dan over voor games ongeveer,, en das niet zo heel veel met de games van tegenwoordig

Het trage opstarten kan ook met de rest van je specificaties te maken hebben.

Wat voor pc heb je qua inhoud?

Het trage opstarten kan ook met de rest van je specificaties te maken hebben.

Wat voor pc heb je qua inhoud?

Daar ligt het niet aan..

Q6600 van 2,4 naar 3,3 Ghz
8800GT
2GB DDRII RAM 740 Mhz
Maximus Formula SE Mobo
Alles gaat nog watergekoeld worden

Misschien is je computer vervuild, dus ook tijdens het gebruiken traag.
Dan zou je die eens moeten opschonen, of wat altijd helpt: een nieuwe installatie, maar dat moet je pas op het laatst doen.

Daarnaast: Wat is langzaam opstarten? 5 minuten?

Daarnaast: Wat is langzaam opstarten? 5 minuten?

Het duurt wel rond de 5 min ja en dat is erg langzaam als je kijkt naar hoe hij het in het begin deed.. De computer is 90% stof vrij... Ik denk dat gewoon XP naar de *****n is en ik hem er gewoon maar even opnieuw opgooi, kijken of het helpt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan