113,.. MB geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Hallo,

Mijn Toshiba Satellite pro 600 die ik onlangs tweedehands heb aangeschaft is heel traag met het opstarten , 15 minuten zelfs. En traag met de programmas opstarten. Ik heb alles op virussen, spyware etc, gecheckt.

Nu zag ik dat hij aangaf dat er maar 113, nog watMB, geheugen heeft.Dat zou dus 128MB moeten zijn.

Weet iemand hoe dit kan komen, wat er aan te doen. Zou formatteren dit verhelpen of is er daadwerkelijk iets met het geheugen mis?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

Er zal best 128 inzitten maar dat bijv de videokaart er wat geheugen vanaf snoept en dat je daardoor lager uitkomt.

Wat voor Windows staat er op ?
128 (113) is echt te weinig voor XP
En formatteren is nooit een slecht idee bij een tweedehands pc, god weet wat voor rommel er op staat.

alles formateren kan idd een hele boel rotzooi op zitten
ok kan de 3d kaart wat afsnoepen van het ram geheugen:thumb:

succes!

Jozo zei:
Wat voor Windows staat er op ?
128 (113) is echt te weinig voor XP
En formatteren is nooit een slecht idee bij een tweedehands pc, god weet wat voor rommel er op staat.

Waar zie jij ergens XP in de TS zijn bericht staan?

killermenace zei:
Waar zie jij ergens XP in de TS zijn bericht staan?

Moet je mij hebben ?

Ik vraag: wat er voor windows er op staat.
Ik stel: dat 128 te weinig voor XP is

Er stond 2000 op geinstalleerd. Ik kijk dus onder DEZE COMPUTER bij de gegevens en daar staat 113,.. MB. Dat de videokaart daar van af kon snoepen wist ik niet. Bedankt in ieder geval zover.
Ik zal hem opnieuw installeren met XP, en hoop dat het dan opgelost is.

Andere suggesties zijn nog altijd welkom!

In ieder geval vast bedankt voor de antwoorden zover!

nee addepat,
niet doen! Voor windows xp is minimaal 256mb geheugen vereist voordat het een beetje normaal loopt. En ook met windows XP pakt hij wat van je geheugen af. Dat zit hem in je computer omdat je videokaart geen eigen geheugen heeft haalt hij het van je 'computer geheugen' af. Daar is niks aan te doen, ja een nieuwe videokaart plaatsen :rolleyes:

//edit: ik zie dat je een laptop hebt, je kan beter gewoon geheugen bijplaatsen. Dit kan je zelf doen of bij je plaatselijke pc boer.

Laatst bewerkt:
Rimsic zei:
nee addepat,
niet doen! Voor windows xp is minimaal 256mb geheugen vereist voordat het een beetje normaal loopt. En ook met windows XP pakt hij wat van je geheugen af. Dat zit hem in je computer omdat je videokaart geen eigen geheugen heeft haalt hij het van je 'computer geheugen' af. Daar is niks aan te doen, ja een nieuwe videokaart plaatsen :rolleyes:

//edit: ik zie dat je een laptop hebt, je kan beter gewoon geheugen bijplaatsen. Dit kan je zelf doen of bij je plaatselijke pc boer.

Ok bedankt, ik zal er nog even mee wachten want er zit wel een stickertje op de laptop dat hij geschikt is voor windows 2000 en windows XP! Wat nu?

wat zijn de rest van je specs van je laptop?
Alleen met geheugen kom je er niet,
maar windows xp laten draaien met 128mb is echt niks, dan kan je beter bij win 2000 blijven.

Rimsic zei:
wat zijn de rest van je specs van je laptop?
Alleen met geheugen kom je er niet,
maar windows xp laten draaien met 128mb is echt niks, dan kan je beter bij win 2000 blijven.

20 Gig
1000mhz
pentium 3.

Ik denk dat je deze gegevens bedoelt.Heb je hier voldoende aan?

Inmiddels heb ik Hitmanpro er afgegegooid. Kerio Firewall verwijderd, en nu lijkt alles wel wat sneller te gaan. Ik had al een vermoeden dat NOD32 in Hitmanpro of Kerio firewall er misschien iets mee te maken zouden kunnen hebben.
Ik blijf dan maar draaien op windows 2000.

Toch vind ik het raar van dat geheugen, want ik heb dat nog nooit op een pc meegemaakt dat het totaal aantal RAM geheugen niet wordt weergegeven.
Kijk hieronder zoals het op mijn computer staat. Zo staat op mijn laptop het geheugen met 113,... mb vermeld

Bijlagen

• Deze computer1.jpg
    Deze computer1.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
omdat een laptop niet echt een videokaart heeft, maar een ingebouwde videokaart. Hij heeft ook geen eigen geheugen dus haalt hij dat van je normale RAM af.

In een normale computer hebben de meeste videokaarten eigen geheugen en word er dus niks van je RAM (voor je pc) afgehaald. Dat veroorzaakt het, niks met software.

Vandaar ook het verschil met je xp en je 2000.
Als je xp zou willen draaien op je laptop moet je sowieso veel geheugen er bij prikken. Maar als er niet echt een reden is om naar Win XP te gaan zal ik bij 2000 blijven.

Rimsic zei:
omdat een laptop niet echt een videokaart heeft, maar een ingebouwde videokaart. Hij heeft ook geen eigen geheugen dus haalt hij dat van je normale RAM af.

In een normale computer hebben de meeste videokaarten eigen geheugen en word er dus niks van je RAM (voor je pc) afgehaald. Dat veroorzaakt het, niks met software.

Vandaar ook het verschil met je xp en je 2000.
Als je xp zou willen draaien op je laptop moet je sowieso veel geheugen er bij prikken. Maar als er niet echt een reden is om naar Win XP te gaan zal ik bij 2000 blijven.

Ah, nu is het me duidelijk! Bedankt voor de informatie, Rimsic. Ik heb weer wat geleerd!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan