115 pagina's in powerpoint??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Hoi,

Op het werk hadden wij een handboek met alle werkinstructies en procedures van hoe te werk te gaan bij bepaalde werk situaties.

Dit handboek hadden wij verwerkt in word. en bestaat hoofdzakelijk uit tekst met een aantal tabellen.

Nu is het handboek ineens van de schijf verdwenen, en moeten we opnieuw gaan beginnen.

Mijn vraag is nu, is het verstandig om het document dat verloren is gegaan (115 pagina's) in powerpoint te zetten.

ALs dit niet zo slim is om te doen, heeft iemand verder nog een idee om dit zo slim mogelijk aan te pakken. Voorwaarde is wel dat het zo gebruiksvreindelijk moet zijn, je moet snel iets terug kunnen vinden.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

zou je er geen pdf file van kunnen maken? en op nummer 1 met stip moet wel komen te staan : *backup maken *:)

Ik denk dat Word en PDF beter zijn dat PowerPoint. Zeker omdat het zo een groot iets is.

Het nadeel van PDF is dat je niet iets snel kan terug zoeken en het laden van de pagina gaat bij 115 pagina ook een stuk trager

En backup is erg belangrijk ja kom ik ook achter :)

Ik zou je kwaliteitsdocumenten zeker niet in PowerPoint zetten. Powerpoint is absoluut niet geschikt voor veel tekst en nog minder voor lange tabellen. Zoeken in PowerPoint gaat nauwelijks, het is er niet voor bedoeld.

Wil je dat mensen niets mogen veranderen in de tekst en in de lay-out van de pagina's, dan is het genoemde PDF-formaat aan te raden, eventueel gecombineerd met een website. Mijn voorkeur zou wel zijn om voor elk onderwerp een nieuwe pagina te maken. PDF-pagina's kun je goed op een website zetten, zie verderop.

Wil je met Word aan de slag, dan ook zou ik voor elk onderwerp een nieuw document maken. Je kunt dan makkelijk met sjablonen werken: voor elk type document (Werkinstructie, Procedure, Procesbeschrijving) maak je een sjabloon, waarin je o.a. de vaste kop maar ook de hoofdstukkopjes in opneemt. Eventueel kun je tzt deze Word-documenten tzt overzetten naar HTML. Zoeken kun je o.a. door de documenten in Microsoft Binder op te nemen, een onderdeel van het Office pakket.

Mijn persoonlijk keuze zou zijn om er een website van te maken. Elk onderwerp krijgt zijn eigen webpagina en met extra pagina's maak je een index en neem je links naar alle pagina's op. Je kunt op alle mogelijke manieren pagina's aan elkaar linken: het web is daar voor gemaakt. Met programma's als FrontPage, Dreamweaver of Adobe GoLive kun je met sjablonen werken, zodat al je documenten er altijd dezelfde basis hebben.

Jouw situatie vraagt eigenlijk om met XML te werken. XML is de techniek die de inhoud van documenten (bijvoorbeeld op een op een website, maar dit hoeft niet) indeelt. Elk soort tekstfragment, bijvoorbeeld titel, ondertitel, werkinstrcutie-doel, werkinstructie-benodigdheden enz. krijgt zijn eigen kenmerk mee, met de juiste tools kun je snel op die kenmerken zoeken. XML is o.a. verwerkt in Office 2003, maar ook in veel andere programma's van het afgelopen jaar. Helaas weet ik er niet meer over te vertellen, behalve dan dat het echt dé methode is voor dit soort documenten.
Zie voor een uitgewerkt voorbeeld van XML binnen een bedrijfstoepassing de site van Microsoft bij http://www.microsoft.com/netherlands/msdn/headline/aug01_xmloplossing.asp

Als je er geld voor hebt, kijk dan eens bij bijvoorbeeld http://www.mavim.nl . Hun systeem is helemaal bedoeld voor het maken van kwaliteitsdocumenten. Het is zeer gebruiksvriendelijk, goed te moduleren en sluit goed aan op je wensen.

(Tip: kijk ook eens bij http://www.olkk.nl/ )

Ben benieuwd wat je t.z.t. gaat doen, laat je het een keer weten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan