11th Hour en /of 7th Guest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedlimit

Verenigingslid
Lid geworden
1 mrt 2004
Heb deze week met succes 11th hour onder XP SP2 kunnen installen, goed geluid en (bijna) goed beeld, mbv patch voor spel en HP Dos-patch.
Probleem bij de eerste 2 puzzels die ik tegenkom, de boeken en de paardensprong, is dat ik de bewegende stukken niet of maar ten dele wel en niet kan zien, bv de 8 boeken die er staan daar zie ik er maar 2 of 3 van en soms nog maar een klein stukje daarvan, de puzzels zijn al lastig maar dit is toch niet echt goed te doen:shocked:

Filmpjes en lopen door het huis gaat allemaal wel goed.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen, alvast bedankt.

Dank voor je snelle reactie:)

Schermresolutie en 16 bits heb ik reeds geprobeerd.
Heb DOSBox inmiddels gedownload maar het 'read me' is toch wel erg technisch hoor.

Ik ga een herstelpunt maken en dan toch maar eens proberen.
Nogmaals bedankt

Als je exact volgt wat er in de faq staat moet het lukken hoor. Is idd wel een beetje technisch. Graag gedaan hoor. Hopelijk gaat het lukken.

Het mounten van de speldirectory is geen probleem, maar als ik dan het spel via dosbox start kan hij de cdrom niet vinden, moet k waarschijnlijk ook mounten maar dat is me (nog) niet gelukt, ga morgen maar weer verder met proberen.:confused:

Ga ook eens in de installatiemap kijken want daar staat ook een readme in hoe dat je met bepaalde games te werk moet gaan. Omdat dit afwijkt van de faq. Je kan altijd proberen op het forum van dosbox.

Bedankt voor je tips, ben nog steeds aan het lezen en proberen, maar moet zeggen dat de ene readme de andere weer tegenspreekt dus het zal nog wel even duren.
Ga ook maar eens voorzichtig op het dosboxforum kijken:shocked:

Heb het dosboxforum eens goed doorgespit en het is zowaar gelukt!
Spel geinstalled en dmv dosbox het spel gestart en de spellen zijn zowaar goed te zien maar dit gaat allemaal zo traag in dosbox dat als je een zet wilt doen het 30 a 40 sec duurt voordat er wat gebeurd.
Heb de cpu speed flink opgevoerd (70000 cycles) maar dit werkt absoluut niet bevredigend.
kortom, op deze manier is het spel niet speelbaar, denk dat ik maar een multibootsysteem ga maken met w98se en xp zodat ik dan de oude spellen op 98 kan installen, spel draait eigenlijk best goed onder xp maar de puzzels, het belangrijkste in 11h, zijn dan niet te spelen, erg jammer.
Suggesties blijven natuurlijk welkom want multiboot is natuurlijk een paardenmiddel voor als je af en toe eens een dos-spel wilt spelen:eek:

Groet Speedlimit

Graag gedaan hoor. Ik zet ook ongeveer met hetzelfde probleem met oude games. Een multibootsysteem is nog het beste. Tenzij je nog naar een andere dosemulator op zoek gaat.

Heb gepoogd om een multiboot te maken met w98se maar die liet zich niet installen!!
Navraag leverde het volgende antwoord op, de huidige moederborden en het daarbij behorende snelle geheugen past niet bij w98se, ondersteunen daarom w98 niet meer:evil:

M'n comp is nog geen jaar oud dus hiervoor geldt bovenstaande.

Nieuwe suggesties zijn dus welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan