• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

12 + 1 = 13.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

leyton

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Berichten
99
Hallo, allen samen.

Even een vraagje.

Van één van mijn leveranciers krijg ik jaarlijks een overzicht van de aangekochte goederen.
Een excel mapje met alle nodige informatie.

Nu is het probleem dan hun scanning op 12 cijfers ipv 13 werkt, met als gevolg dat ik de barcode gesplits toegestuurd krijg.

BV

kolom A
12345678912
Kolom B (13de cijfer)
4

Nu kan ik niet scannen op 12 cijfers omdat mijn systeem dit niet toelaat.

Kan ik deze twee kolommen op een handige, vlotte manier samenvoegen zodat ik alle cijfer in 1 cel krijg.


Mvg

( en voor allen een gelukkig 2011)
 
In C even:
Code:
=A1&B1
. Daarna C kopiëren, plakken speciaal - waarden en A en B verwijderen
 
In C even:
Code:
=A1&B1
. Daarna C kopiëren, plakken speciaal - waarden en A en B verwijderen

dat is wat ik bedoel, alleen gaat het hier om ongeveer 2 à 3000 artikelen.

dus zou dit voor alle rijen moeten kunnen dienen
 
Als je de code hebt ingevoerd kun je dubbelklikken op het vierkantje aangegeven met die hele grote pijl. Dan kopieert hij de hele code naar de laatste regel.

Plaatje.jpg

Hopelijk heeft dit je geholpen. Zo niet, voeg even een stukje van de sheet toe.
 
Alle cellen selecteren waar de formule in moet komen te staan.
Dan de formule invoeren
Dan CTRL ALT ENTER.
Vervolgens Copy - paste special value.

Succes
Groeten Paul
 
Als je de code hebt ingevoerd kun je dubbelklikken op het vierkantje aangegeven met die hele grote pijl. Dan kopieert hij de hele code naar de laatste regel.

Bekijk bijlage 117095

Hopelijk heeft dit je geholpen. Zo niet, voeg even een stukje van de sheet toe.

DANK U ALLEN VOOR DE SNELLE REACTIE...... :thumb::thumb::thumb:
IS OPGELOST.
 
DANK U ALLEN VOOR DE SNELLE REACTIE...... :thumb::thumb::thumb:
IS OPGELOST.

Oei,..... ik was te snel met juichen...

De formule klopt, alleen kan ik deze niet verder bewerken.

Voorbeeld: A1&A2 uitkomst in A3 werkt perfect.
Nu wil ik enkel maar kolom A3 behouden met de volledig barcode. maar omdat die gekoppeld is aan A1 & A2 kan ik die twee niet verwijderen anders verdwijnt ook de uitkomst.

Iemand een idee hoe ik A1 en A2 kan verwijderen maar toch de uitkomst van de formule kan behouden.
 
Code:
In C even: Code:
=A1&B1. Daarna C kopiëren, [COLOR="darkorange"][B][B][U]plakken speciaal - waarden[/U][/B][/B][/COLOR] en A en B verwijderen

ik denk dat je met de oplossing uit #2 geholpen bent.
 
Je kan ook de kolomen A en B verbergen.
Zie je ze niet maar zijn er wel.
kolomen selecteren rechter muisknop en dan op verbergen klikken
 
Code:
Sub tst()
sq = Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
sq2 = Range("B1:B" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
For i = 1 To UBound(sq)
    sq(i, 1) = sq(i, 1) & sq2(i, 1)
Next
[a1].Resize(UBound(sq)) = sq
End Sub
 
Rudi :thumb:
Even wat gespeeld met je macro en voor het wissen van kolom B deze toevoeging gedaan .
Code:
Sub tst()
sq = Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
sq2 = Range("B1:B" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
For i = 1 To UBound(sq)
    sq(i, 1) = sq(i, 1) & sq2(i, 1)
Next
[a1].Resize(UBound(sq)) = sq
[b1].Resize(UBound(sq)).ClearContents
End Sub
 
Beste New Kid,

voor het oplossen van een probleem zijn er vaak meerdere oplossingen te bedenken.

welke oplossing wordt gekozen, heeft ook vaak te maken met de voorkeur (of kennis) van de gebruiker.

volgens mij is er dan ook geen enigst juiste oplossing.

als je te maken hebt met veel rijen en/of veel kolommen is het werken met een macro misschien wel sneller en eenvoudiger.

als je niet laat zien, welke mogelijkheden er zijn, kan er door de vraagsteller ook niet uit worden gekozen.

we wachten even de reactie van de vraagsteller af. :)
 
@ New Kid bericht verwijderd. Ik neem aan dat dit een "slip of the tong" was. Het verleden heeft bewezen dat de helpers in de Office sectie hier niet voor zichzelf zijn maar uitdrukkelijk om mensen te helpen. Ze weten van elkaar en van hen zelf wat ze kunnen en wat ze waard zijn, ze hoeven zich derhalve niet meer te bewijzen.
 
@ New Kid bericht verwijderd. Ik neem aan dat dit een "slip of the tong" was. Het verleden heeft bewezen dat de helpers in de Office sectie hier niet voor zichzelf zijn maar uitdrukkelijk om mensen te helpen. Ze weten van elkaar en van hen zelf wat ze kunnen en wat ze waard zijn, ze hoeven zich derhalve niet meer te bewijzen.

Je bedoelt vast tongue :p Verder vond ik het ook een behoorlijk nutteloze post. Naar mijn idee kun je ook niet teveel verschillende oplossingen aandragen, als het bijvoorbeeld later weer andere mensen helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan