12 Move

Status
Niet open voor verdere reacties.

arieme

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Ik heb een ADSL abonnement bij KPN geinstalleerd (Direct ADSL). Omdat je hier geen vast e-mailadres bij krijgt, wil ik gebruik (blijven) maken van mijn gratis abonnement van 12MOVE. Dit moet toch kunnen?

Het is me echter niet gelukt de e-mail van 12move binnen de te halen. Ik krijg steeds foutmeldingen dat er wel contact wordt gemaakt met de server, maar verbinden, ho maar :mad: . De precieze foutmelding weet ik niet.

Als servers heb ik in outlook ingesteld: pop3.12move.nl (inkomend) en smtp.12move.nl (uitgaand). En de gebruikersnamen en paswoorden van 12move. Ik heb geen gegevens ingevuld van KPN.

Kan ik hieruit concluderen dat je met een adsl direct abonn. niet meer je 12move mail kunt ophalen????

André

Kijk even of dit werkt:

Kan ik met een E-mail client mijn E-mail ophalen (POP3/IMAP) bij een Service Provider?

Ja, mits de desbetreffende Service Provider het accepteert dat mail opgehaald wordt vanuit andere IP-nummers dan de IP-nummers van de desbetreffende Service Provider. De correcte instelling m.b.t. de POP/imap server kunt u bij de desbetreffende Service Provider opvragen.

Niet toegestaan ....

Kan al lang niet meer.
Inloggen en mail ophalen alleen via de 12Move inbelverbinding.
Zelfde voor TMF accounts.

Na verloop van tijd wordt het account vanzelf opgeheven.
Tenzij dat je eens per drie maanden inbelt.

:cool:

@peter vazed: Eea is afhankelijk van de provider resp of de dienst via het KPN netwerk wordt aangeboden.

@arieme:Probeer dit nog eens even:

mail.direct-adsl.nl als smtp of:

email versturen via de SMTP server van Direct ADSL, en misschien je POP3 email ophalen bij 12Move.

Geplaatst door upsidaisy
[B@arieme:Probeer dit nog eens even:mail.direct-adsl.nl als smtp of:
email versturen via de SMTP server van Direct ADSL, en misschien je POP3 email ophalen bij 12Move. [/B]

Nou, dan ben ik heel benieuwd.

Geplaatst door ADSL-er

Nou, dan ben ik heel benieuwd.

Ik ga het vanavond wel eens proberen. Anders maar gewoon een gratis abonnement nemen bij een andere provider. Nog adviezen???

Geplaatst door arieme

Ik ga het vanavond wel eens proberen. Anders maar gewoon een gratis abonnement nemen bij een andere provider. Nog adviezen???

Het is me helaas niet gelukt. Er zijn toch wel andere gratis e-mail adressen te vinden waar ik me voor kan aanmelden. Heeft iemand nog goede tips?

André

Daar was ik , samen met Peter Vazed al bang voor.

Via webmail kan je altijd nog bij je 12move. Toch? (Uiterlijk 3 maanden)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ADSL-er
Daar was ik , samen met Peter Vazed al bang voor.

Via webmail kan je altijd nog bij je 12move. Toch?

Je moet het mi altijd eerst proberen,maar blijkbaar wordt er ook niet goed gelezen,want er staat ja mits....

Het schijnt via een gratis zonnet abbo wel mogelijk te zijn om zonder inbellen je post binnen te halen.
Wellicht het proberen waard.

zonnet lukt ook niet

Ook zonnet is niet gelukt....
`" Het aanmelden bij de server voor uitgaande maul (smtp) is mislukt. "

En dan nog een verhaaltje over SSL.

**** zeg:(

Hoezo ****** zeg ******* enz ?

ingaande mail : zonnet.nl
Als je mailrelay.direct-adsl.nl wilt gebruiken dan dien je wel je KPN account te gebruiken voor je uitgaande mail. Je kunt dit wijzigen door in het Servers tabblad onderaan Uitgaande Mail Server te selecteren en dan te klikken op Instellingen. Klik vervolgens op "Log on using" en vul je gebruikersnaam en Wachtwoord van KPN in.

Overigens nog een test om te weten of je Firewall de connectie blokeert is door vanuit een dosbox even een telnet te doen naar poort 25, dit gaat als volgt: telnet mailrelay.direct-adsl.nl 25
Klik vervolgens op enter
Je zou het volgende moeten krijgen als je firewall openstaat:
220 smtp28.wxs.nl ESMTP Sendmail 8.12.10/8.12.10; Tue, 9 Nov 2004 23:24:22 +0100
500 5.5.1 Command unrecognized: ""

Laat even weten of het lukt,en elke tikfout veroorzaakt een storing.
Succes.
NB:In oktober werkte het nog !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan