• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

12 rijen overslaan bij horizontaal doortrekken op ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjakko

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Beste Forum Leden,

in de bijlage heb ik een bestand wat het probleem uit een werksheet van mij weergeeft.
Ik heb op het ene blad "waardes" om de twaalf rijen een waarde staan , te beginnen in C3.
Op het andere blad "doortrekken" heb ik in C5 de waarde van C3 van het blad "waardes" staan.
Nou wil ik dit horizontaal doortrekken zodat ik D5,E5 etc. de waardes van C15,C27 etc. komen te staan.

Iemand enig idee ?

Met vriendelijke groet,

Tjakko

Bijlagen

Dat kan bv zo

PHP:
=INDIRECT("Waardes!"&ADRES((KOLOM()-3)*12+3;3))

Beste Vena,

helemaal super, werkt perfect in het voorbeeld bestand.
Ik begrijp niet zo goed welke waardes in de formule waar voor staan aangezien er 3 maal 3 staat.
In werkelijkheid staat de begin waarde op C16 en de volgende op C28 , op het blad doortrekken staat C16 op D55 en deze trek door naar E55.
zou je mij de formule hiervoor kunnen geven?

Alvast dank Tjakko

Je begint in het voobeeldbestand in kolom 3 en de waarden beginnen in rij 3. vandaar het aantal drieën. Het is dus een kwestie van een beetje rekenen om de juiste waarden op de juist plek te krijgen. Als je gelijk een correct voorbeeldje had geplaatst dan had je waarschijnlijk ook de juiste formule gekregen. Maak gebruik van formules evalueren om te zien wat er binnen een formule zoal gebeurt.

Code:
=INDEX(waardes!$C:$C;(KOLOM()-2)*12-9)

Beste Vena,

Je hebt helemaal gelijk , na wat rommelen heb ik de juiste gevonden.
@HSV dank je wel voor je reactie, ga deze tevens ook nog uitproberen.

groet Tjakko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan