120 mbit (??) Ziggo probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloggy

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Heb sinds kort 120 mbit internet van Ziggo.

Ik weet niet precies wat ik zou moeten halen, maar mijn gemiddelde download snelheid is 3 tot 4 mb/sec. Zou dit niet veel meer moeten zijn ??.

Ik heb een dikke HP laptop van 6 maanden oud en onlangs heb ik die helemaal opnieuw geinstalleerd, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Iemand enige tips hoe die snelheid om kan? Vind het tot op heden heel teleurstellend allemaal.

bedankt vast:thumb:

Laatst bewerkt:
Meet eerst je snelheid via een LAN kabel. Misschien is je draadloos netwerk de beperking. Wat voor standarden worden door de laptop ondersteunt?

Het draadloos netwerk (router en netwerkkaart in laptop) kan inderdaad de snelheid beperken, m.a.w. het moet de 120 MB aankunnen. Geef daarom even de gegevens van je router en laptop door.

Een snelheidstest kun je hier uitvoeren:

http://speedtest.ziggo.nl/

Houd er rekening mee dat de downloadsnelheid ook afhankelijk is van uploadsnelheid van de personen/server aan de andere kant. Je zult zelden de maximum snelheid halen van één bron.

Als extra test zou je bijv. een Ubuntu CD kunnen downloaden:

http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download

De ISO bestanden staan op snelle servers. Ik zit aan mijn maximum wanneer ik twee bestanden tegelijkertijd binnenhaal van verschillende servers.

met speedtest van ziggo haal ik 30 mbit (????) slechts

mijn laptop is een HP Pavillion dv6

de modem/router UBEE evw3200 is gloednieuw meegeleverd met het abonnement en aangesloten door iemand van Ziggo zelf....

ik snap er niks echt niks van:(

Waarschijnlijk is je router niet snel genoeg, heel veel routers zijn niet gemaakt voor die snelheden.
Kijk eens naar de linksys e4200 router

Die haalt makkelijk die 120 mbps en heeft voor je interne netwerk gigabit poorten.
Draadloos is hij 300 mbps dus ook op dat gebied zit je voorlopig goed :)

Ik zou de suggestie van Lutz eerst opvolgen, namelijk de snelheid testen via een LAN kabel. Haal je de 120 MB, dan zit het probleem in het draadloos netwerk. Haal je de snelheid niet, dan even contact opnemen met Ziggo.

Inderdaad, die opmerking van Lutz is ook zeer belangrijk, probeer eerst bekabeld te kijken of de snelheid nog steeds zo langzaam is. Een tweede mogelijkheid is trouwens het modem even 30 seconde van de stroom te halen. Die ubee modems willen wel eens vast lopen en dat heeft invloed op je snelheid.

Ten eerste, bedankt voor de hulp zover!

Ik heb mijn downloadsnelheid bekabeld gechecked en wat blijkt, ik kan 4 ( !!! ) keer zo snel downloaden.

WTF:evil:

Dus ik bestel het duurste abonnement bij Ziggo maar ze leveren er een modem bij die wireless nog geeneens een kwart van de snelheid haalt ( *^&%WTF*&%@!!!)????

Het voelt alsof je een Ferrari koopt, maar dat ze er fietsbanden onder zetten.

Wat een oplichterij; denk dat 80% van de internetters dit tegenwoordig wireless doet dus ik vind het pure oplichting als ze zo'n drama modem er bij leveren. Ik ga zeker een klacht indienen.

Maar daar schiet ik voorlopig niks mee op ( als ik er al ooit iets mee zal opschieten).
Hoe nu verder? Moet ik echt een nieuwe modem kopen? Wat kost dat wel niet? Of zijn er misschien alternatieven om de snelheid omhoog te zetten? Bestaat er iets van een signaal versterker? Zag iemand ook iets zeggen over kanaal van modem switchen?

Nou ik hoor graag weer van jullie, nogmaals bedankt

Ik ga nu ff keihard kotsen ergens.

Ik sluit eruit dat je bedraad wel je snelheid haald. Herhaal deze test draadloos, eerst met de laptop zo dicht bij de router als het kan, en vervolgens probeer te achterhalen vanaf welke afstand de downloadsnelheid echt achteruitgaat.

Wat een verhaal.....

Ik denk het heel eenvoudig is allemaal:

Als in je HP laptop een wireless G adapter zit, dan kan de laptop ook niet sneller downloaden, heeft helemaal niks met Ziggo te maken....

er zit een broadcom 43225 802.11b/g/n.... kan echter nergens iets vinden over de maximale downloadsnelheid van dit apparaat...

iemand enig idee?

bedankt weer he

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan