• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

12345678901234567890 als getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Hallo

12345678901234567890 hoe kan ik dit in excel toch zien als getal en niet als 12345678901234500000

wilbert

hoe wil je het in excel kunnen zien??

wijzigt hij het al in de formule balk of in de werkmap wat je te zien krijg als je het uitprint

1,23457E+19 krijg ik het tezien

op moment van enter worden de laatste cijfers nullen in de werkbalk en op de werkmap staat inderdaag 1,23457E+19

is toch niet de bedoeling ik wil een getal van 20 cijfers gewoon kunnen zien als getal

Wat moet je trouwens met een getal van 20 cijfers?

In - celeigenschappen - getal - aangepast notatie

# in typen

Dan krijg je het gehele getal te zien - wel kolom breed genoeg maken

mvg Imod

en getal van 20 cijfers wil ik zien omdat het een produktieregistratie nummer is
en als ik # doe krijg ik toch gewoon 123456778901234500000 te zien

Ik denk niet dat dit probleem met celeigenschappen aan te passen is.
Een oplossing is, maar eigenlijk niet zo handig, eerst het getal op te splitsen in 2 getallen.
Je geeft dus in 1 cel (A1) de eerste 10 cijfers in en in een andere cel (B1) de laatste 10 cijfers in.
Vervolgens zet je in C1 =TEKST.SAMENVOEGEN(A1;B1)
Wens je ervoor te zorgen dat er niets te zien is in en ook niets afgedrukt wordt uit de cellen A1 en B1, dan ga je als volgt te werk:
selecteer A1:B1
Ga naar Opmaak > Celeigenschappen > Getal > Aangepast en geef bij Type in ;;;

Waar een wil is is een weg

voordat je in de cel wat gaat intype:
(kan natuurlijk ook in 1 keer de hele kolom aanpassen)

Kiesen voor celeigenschappen >>>Tekst
kolom voldoende breed maken .

20 cijfers Intype !!! en zie resultaat
het juiste nummer

1 probleem (ook opgelost ) als je het cijfer uit een ander bestand kopieert werkt het niet,
resultaat is dan dat rare nummer :confused:

Kies daarom niet voor gewoon plakken maar voor plakken speciaal en kies dan in de popup voor tekst
ook hier geld dus dat je eerst de celeigenschappen op tekst moet zetten.

getest in excel 2003

Als je de ingave van het cijfer begint met een ' (weglatingsteken) dan verloopt zowel opmaak als kopiëren naar wens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan