125 fps ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

youneedluck

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
kan ik met mijn pc

pentium D 2.8
1024 RAM
nvidia geforce 7300SE 512 mb pci
kan ik hiermee op COD2 125 fps constant halen?

zo nee met deze kaar dan wel ?

nvidia geforce 7600gt pci

Nee Ckr niet :D
tenzij je alles op laag doet en met de laagste resolutie, dan '' missschien ''
maar als je iets op high zet met een res van 800x600, en AA aan, dan haal je moss 35 tot 40 Fps met die 7600 GT ;)

Ik denk zelfs dat als je er een kaart in zet die 125 fps haalt, je processor en het geheugen de bottleneck vormen. Die pentium D serie is niet de snelste gamer en 1024 MB is aan de matige kant als je high-end snelheden wilt.

Met mijn oude pc

pentium 4
512 RAM met de 7600GT agp

had het het meeste van de tijd een fps van 125 constant ..
Alleen hij werd een beetje snel heet =/

Ik heb een 7600GT, 512MB Ram en pentium D 3ghz

En ik speel COD2 op de hoogste resolutie, geen probleem. 125 fps weet ik niet maar zeker goed genoeg.

Ik raad je wel 1Gig Ram aan want met 512 laad hij levels heel langzaam en schokt het beeld bij het begin van het level.

laat fraps lope om te wete te kome hoeveel frames je haald ;)

Laatst bewerkt:
Ik haal maar 30 fps, maar dat is waarschijnlijk omdat ik maar 512 ram heb...

Ik haal maar 30 fps, maar dat is waarschijnlijk omdat ik maar 512 ram heb...

Dat hoeft niet. Als je VSYNC gebruikt en je monitor staat op 60 Hz, dan heb je best kans dat je videokaart makkelijk 50 fps haalt, maar vanwege de synchronisatie met de verticale verversingsfrequentie worden het dan 1 frame per 2 refreshcycli = 30 fps.

raar , met mijn 7300SE heb ik al een fps van 60 , dan zou het met de 7600GT toch beter moeten worden?:confused: en jij haalt maar 30 fps ? das wel erg laag ..

zou trouwens ook aan mijn cfg kunnen liggen ik heb speciaal cfg ^^

edit -

dit is de 7300GT

Grafische chip

Type GeForce 7300 GT
Snelheid 400 MHz
Pixel-Shader 3
Vertex-Shader 3
Shader Version 3.0

Geheugen

Capaciteit 256 MB aanwezig
Type DDR2
Snelheid 700 MHz
Interface 128 bit

RAMDAC

1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

Resoluties

1024x768x32Bit 200 Hz
1280x1024x32Bit 160 Hz
1600x1200x32Bit 120 Hz
2048x1536x32Bit 85 Hz

MPEG2

Weergave Ja
Encoding Nee

Directe aansluitingen

2 x DVI-I Uitgang
1 x S-Video Uitgang

Drivers
Windows 2000, Windows XP, Windows Media Center Edition, Windows Vista

Bijzonderheden
SLI ondersteuning

Opmerkingen
Heatsink

Overige informatie

Minimaal aanbevolen voeding:
# 350 Watt of meer voor 1 kaart
# 400 Watt of meer voor SLI

En dit de 7600GT

Grafische chip

Type GeForce 7600 GT
Snelheid 560 MHz
Pixel-Pipelines 12
Shader Version 3.0

Geheugen

Capaciteit 256 MB aanwezig
Type GDDR3
Snelheid 1400 MHz
Interface 128 bit

RAMDAC

1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

MPEG2

Weergave Ja
Encoding Nee

Directe aansluitingen

2 x DVI-I Uitgang
1 x S-Video Uitgang

Aansluitingen via adapter

VideoCinch Uitgang

Drivers
Windows 2000, Windows XP, Windows Media Center Edition

Toebehoren
Handleidind, Driver CD, DVI naar VGA adapter, Adapter naar S-Video en Component, S-Video kabel

Bijzonderheden
SLI ondersteuning

Opmerkingen
koellichaam met fan

dit is tog al een stuk beter ?

Laatst bewerkt:
Mag ik eens vragen wat er zo belangrijk is aan het halen van 125 fps, volgens mij draait COD2 standaard maar op een servertick rate van 30 en zeker niet boven de 100. Dat betekent dat alles boven de 33 fps op een standaardserver goed speelbaar zou moeten zijn.

Nou met 30 Fps loopt het spel nog net niet helemaal soepel, je ziet miss wel een vloeiend beeld maar je muis loopt dan niet egt soepel
egt helemaal vloeiend word het pas boven de 40 fps, ( het ervaring met Bf2142 )

Je kan sneller schieten met wapens , als ik 30 fps heb hoe snel ik ook sklik met een m1 sneller gaat het niet , met 125 fps wel ! je kan er ook jumps mee halen en in smoke krijg je sowieso fps drops en dan word ie 28 asls je een fps van 30 hebt =/ je ziet de beelden dan echt schokken hoor . 40 fps is echt niet speelbaar als je al die tijd met een fps van 250 hebt gepseeld man =/

Ik vind dat het met 30fps wel vloeiend loopt... sommige spellen gaan zelfs niet hoger dan 25.

Nou met 30 Fps loopt het spel nog net niet helemaal soepel, je ziet miss wel een vloeiend beeld maar je muis loopt dan niet egt soepel
egt helemaal vloeiend word het pas boven de 40 fps, ( het ervaring met Bf2142 )

Daar heb je gelijk in, BF series volgens mij ook een servertick van 60 :D.

Het is echt bij spelen als Counterstrike veel belangrijker. Die configs kun je veel meer tweaken naar wat voor server je speelt. Je kunt je refreshrates van je verbinding namelijk daarin ook aanpassen. Dan wordt het pas echt belangrijk dat je output van je videokaart zo goed als synchroon loopt met het aantal frames dat het netwerk genereert.

Spelen als BF2 en BF2142 hebben veel meer spelers in een server, daar is ook veel meer variabel in de verbinding en de serverperformance. Hoe constant je videokaart ook goed draait, dat zal je altijd merken en omdat je niet "advanced" kan tweaken, is het bijna onmogelijk om op te lossen met een videokaart die 2 x zoveel fps haalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan