127.0.0.1 in popserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biegstra

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Telkens als ik mijn computer heb uitgezet en daarna weer aan, en ik naar Outlook ga, is er in mijn popserverveld de code 127.0.0.1 nergezet, in plaats van pop.wanadoo.nl. Ik kan dat dan wel weer veranderen en mijn mail lezen, maar na elke computer uitzetting is het opnieuw veranderd.
Wat is er aan de hand? Is dit een visus. Ik heb allerlei spyware removers en antispam/virusverwijder software gedraaid.
Hoe los ik dit voor eens en voor altijd op?
:o

Geplaatst door Biegstra
Telkens als ik mijn computer heb uitgezet en daarna weer aan, en ik naar Outlook ga, is er in mijn popserverveld de code 127.0.0.1 nergezet, in plaats van pop.wanadoo.nl. Ik kan dat dan wel weer veranderen en mijn mail lezen, maar na elke computer uitzetting is het opnieuw veranderd.
Wat is er aan de hand? Is dit een visus. Ik heb allerlei spyware removers en antispam/virusverwijder software gedraaid.
Hoe los ik dit voor eens en voor altijd op?
:o

welke antivirus gebruik je ? er zijn er enkele die de pop verzetten naar 127.0.0.1 ( lokaal ip ) waar de mail gescand wordt ...

Correct wat de jean zegt.
Het kan echter ook een spamfilter zijn.

Alles dat je mail nakijkt voordat jij ernaar kijkt kan hiervoor verantwoordelijk zijn. Goed of kwaad.

Grtz,

Pieter

Geplaatst door de jean

welke antivirus gebruik je ? er zijn er enkele die de pop verzetten naar 127.0.0.1 ( lokaal ip ) waar de mail gescand wordt ...

Of je Firewall... in ZoneAlarmPro b.v noemen ze dit een loopback adapter met als IP-adres 127.0.0.1 die in de trusted zone wordt geplaats.

Zie onder "Localhost of 127.0.0.1"
http://www.hcchulp.nl/vraagenantwoord/vraag.cfm?id=420#

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig spamkiller erop staan?Mijn oom had hetzelfde probleem en dit werd dus veroorzaakt door spamkiller.

Ik heb McAfee Virusscan en McAfee Spamkiller. Beide al gedurende langere tijd en tot voor kort had ik dit probleem niet.
Al mijn producten zijn up-to-date bijgewerkt.

Ik heb ook even 127.0.0.1 ingevuld bij de symantec search, maar daar wordt ik niet veel wijzer van! Mydoom als virus op mijn computer kan ik mij niet voorstellen: de schade zou dan veel groter zijn dan nu deze onschuldige omzetting.

bij mijn oom is het ook pas begonnen na de laatse update van spamkiller.Hij heeft hem verwijdert en bij hem is het probleem opgelost.

Wat ik me kan herinneren komt dit gewoon door de virusscanner. Symantec verandert idd de popserver wanneer je aangeeft dat je mail gescand moet worden. Hij doet dit echter niet zomaar, pas als je mail scannen aanvinkt, zou hij dit moeten doen. Heb je recent wijzigingen aangebracht in de mail scan opties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan