127 GB beschikbaar ipv 160GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Vorige week een nieuwe harde schijf gekocht van 160 GB. Als ik in de BIOS kijk geeft ie 135 GB en bij Deze computer maar 127GB. Waar ligt dat aan?

Nu heb ik iets gehoord van dat Windows XP maar schijven ondersteunt tot 120 GB of zoiets? Ik vond het wel een vreemd verhaal toen ik het hoorde maar klopt dit?

Hoe krijg ik de volle capaciteit tot m'n beschiking?

Bvd.

dit zou kunnen kloppen in de tijd van mijn packard bell ondersteunde de bios maar 8gig waardoor windows 98 ook maar 8 gig zag.

Maar in xp dacht ik dat je het kon oplossen met sp2 te installen.

En natuurlijk linux kan het zo aan :p

Je moet minimaal Service Pack 1 er op hebben staan of een 48bit Adressing-patch voor je hd.

Welke hd heb je? Zit er geen CAP-limiet op welke je aan kan zetten door er een jumper op te zetten? (achter op je hd)

SP1 heb ik nog niet. Wat is een 48-bit adressing patch?

Ik heb een Maxtor 160 GB U133 6y160p0.

Hoi,
Ga even naar deze siteMaxtor big drive enebler
en installeer het.
Dan word je harde schijf goed herkend in windows..

Maar je zal wellicht ook je bios moeten flashen, omdat deze ook niet je volledige capaciteit herkent van je harde schijf. Hier zitten wel risico's aan vast, zorg dat je dus eerst goed voorbereid voordat je eventueel je bios flasht.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door droersch
SP1 heb ik nog niet. Wat is een 48-bit adressing patch?

Ik heb een Maxtor 160 GB U133 6y160p0.

Zal ik dus wel doen. Eerst SP1 installeren+alle oveirge updates (liever niet SP2).

Hierna zal Windows je hd in zijn volledige capaciteit weergeven en benutten.

Zoiezo moet je Windows up-to-date hebben in verband met belangrijke beveiligings -en performance-updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan