128GB support op 32bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshoon

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hey mensen,

Ik zit al een tijdje met een vraag, want ik game regelmatig, en heb dus goeie specificaties nodig.
Nu zijn dit mijn specificaties:

Processor: Core2Duo P7450 op 2.13GHz.
RAM: 4GB
Videokaart: ATI Radeon HD 4650 (1GB)

Nu draai ik een 32bit Windows 7.
Dit betekend dat hij niet volledig gebruikt maakt van mijn RAM, in mijn geval gebruikt hij waarschijnlijk maar 2GB RAM, en dan 1GB video.
Nu zit ik met het probleem dat ik veel dingen heb geinstalleerd, en dus ook niets weer opnieuw wil installeren om een 64bit aan te schaffen.
Ook weet ik niet of hier wel alles op gaat werken (Fruity Loops + al mijn VSTi's belangrijkst)

Nu heb ik met een vriend van mij zitten praten, en hij vertelde mij dat hij een i7 core heeft met 4GB, en dat hij met een russisch programma het mogelijk heeft gemaakt om 128GB te laten ondersteunen.
En die vond ik vervolgens hier: http://www.overclock.net/windows/596932-guide-make-32-bit-os-support.html

Nu is mijn vraag, kan ik dit toepassen zonder dat er rare dingen gaan gebeuren?
Raak ik mijn programmas niet kwijt, en blijft Windows werken naar behoren? en ook zal er geen schade toegebracht kunnen worden op mijn hardware na een langere tijd?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Greetz,
Joshoon

Zoals je daar in heel die thread kan lezen zitten er veel haken en ogen aan.
Tevens kan het heel je pc overhoop halen.

Je hebt 4GB geheugen. Windows 32Bit kan 3,3Gb gebruiken.
Die 1 GB zit op je kaart zelf, dat staat los van je Ram geheugen.

Quote: Nu is mijn vraag, kan ik dit toepassen zonder dat er rare dingen gaan gebeuren?
Raak ik mijn programmas niet kwijt, en blijft Windows werken naar behoren? en ook zal er geen schade toegebracht kunnen worden op mijn hardware na een langere tijd.

Je kunt dus geuk hebben of pech...Dat is het risico dat jij moet nemen.
Kwa hardware zal het niets uitmaken.

Je "wint" hooguit 700MB geheugen. Wat niet eens zeker is, aangezien door deze "hack" 4GB per applicatie aangewezen kan. worden.

Persoonlijk zou ik er lekker vanaf blijven.
De prestatie winst staat in het niets tov de risico's.

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik zojuist de juiste beslissing heb genomen, en ik heb Windows 7 64bit maar geinstalleerd.
Meeste software staat alweer voor me klaar, alleen morgen moet ik even de tijd nemen om Fruity Loops en alle VST's weer terug te zetten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan