128Mb Geheugen in pentium 1 bord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArjanvD

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2002
In het boekje van m'n pentium 1 MoBo staat maximaal 64Mb per Dimm (SDRAM) slot vermeld, totaal maximaal 128Mb
Wat gebeurt er als je er 128Mb dimmen in stopt, nu 64Mb niet verkrijgbaar is? Als alleen maar de eerste 64Mb wordt herkend zou hier op zich mee te leven zijn, zo duur is het niet en het is beter dan de 32Mb die ik nu heb.

Alle soorten geheugen zijn nog verkrijgbaar, vaak moet het wel besteld worden. En hij zal inderdaad maar de helft herkenne. Hij moet wel 66mhz zijn misschien gaat 100ook maar het is geen garantie..........

Ik zit me ook af te vragen of de boel niet stuk kan gaan. Er gaan vast giga senioren reageren.....

dan lees ik weer vrolijk mee!

succes
Harmen

In dat geval zal inderdaad maar 64 mb herkend worden. Kijk wel even op de site van de fabrikant voor een eventuele update van de firmware. Daardoor zou 128 (misschien) alsnog kunnen worden ondersteunt.

Geplaatst door harmen__666
Alle soorten geheugen zijn nog verkrijgbaar, vaak moet het wel besteld worden. En hij zal inderdaad maar de helft herkenne. Hij moet wel 66mhz zijn misschien gaat 100ook maar het is geen garantie..........

Ik zit me ook af te vragen of de boel niet stuk kan gaan. Er gaan vast giga senioren reageren.....

dan lees ik weer vrolijk mee!

succes
Harmen

Rang zegt niets, van veel vragen stellen krijg je ook een behoorlijk rang. Vindt dus niet te snel dat ouderen beter zijn, dat is niet zozeer het geval!

Rang zegt niets, van veel vragen stellen krijg je ook een behoorlijk rang. Vindt dus niet te snel dat ouderen beter zijn, dat is niet zozeer het geval!

I know, maar gemiddeld..... :)

Geplaatst door harmen__666
Hij moet wel 66mhz zijn misschien gaat 100ook maar het is geen garantie..........

Ik zit me ook af te vragen of de boel niet stuk kan gaan.

hij hoeft niet 66mhz te zijn. Je kunt ook gewone 133 of 100 kopen. De meeste reepjes werken namelijk ook prima op 66, al staat me iets bij van Samsung-chips die dat niet zo graag hadden. Ik ga even zoeken....

harmen__666, waarom zou de boel stuk gaan???

Dat vroeg ik me gewoon af........of een module daar niet stuk van kan gaan.......nevermind

Kijk even hier voor tweedehands geheugen.
Indien er niets tussen de lijst staat, dan kan je altijd ff bellen.
Ik heb er al genoeg tweedehands bankjes weggehaald voor P1's.

BTW ik weet niet of je eerder wat aan je pc hebt gedaan, maar zorg wel dat de stroom eraf is en dat je goed statisch ontladen bent bij het plaatsen v.h. geheugen.

en dat je de geheugenmodules bij de puntjes vastpakt en niet met je vingers aan de chips komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan