12Mb ADSL sneller dan 20Mb UPC kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Ik liet mij vertellen in de telefoonwinkel dat ADSL van Tiscali ADSL T12 sneller download, dan UPC Classic.

T12 zegt dat 12288 haalbaar is en UPC classic 8 Mbps.

Nu heb ik UPC classic en de hoogste snelheid tot nu toe is 900 kb.

Kan iemand vertellen of dit kan kloppen? Ik zit te overwegen om over te stappen

groet

Robin
:)

ADSL is altijd leuk als je bovenop de "wijkkast" zit, maar de snelheid gaat achteruit naarmate je verder van de verdeelkast afzit... deze tekst plukte ik even van de Tiscali site:

De genoemde snelheden zijn theoretisch haalbare snelheden. De maximale down - en uploadsnelheden liggen in de praktijk vaak lager, omdat deze afhankelijk zijn van externe factoren als de 'drukte' op internet en de afstand tussen je adres en de wijkcentrale. Als de afstand tot de wijkcentrale te groot is voor het bieden van een bepaalde snelheid zal Tiscali je hierover informeren bij je bestelling.

Met 900 kbytes bij UPC zit je in de buurt van de beloofde 8 Mbits...

Verhalen van telefoonwinkels moet je met de nodige "pakken zout" nemen.....

Als de prijs hetzelfde is, zou je voor de hogere downloadsnelheid kunnen gaan..... dus voor Tiscali... de administratieve chaos en de prettig bereikbare helpdesk, is voor beide bedrijven van toepassing.....

De 20Mbps verbinding van UPC doet vermoeden dat dit niet kan kloppen omdat zij samenwerken met Planet en KPN deze snelheid nog niet aanbiedt....

Laatst bewerkt:
900 kilobytes/seconde [dat is wat de meeste download programma's aangeven, de snelheid in kiloBYTES] is 7.200.000 BITS per seconde oftewel 7,2 MegaBITS per seconde...
De boys van ADSL en CABLE land werken graag met grote getallen, daarom geven ze de snelheid in BITS en niet in BYTES... [wat veel eerlijker zou zijn...]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan