12move en e-tech-multi pcmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Weet iemand (of heeft iemand ervaring) of het gaat lukken om ADSL-verbinding te krijgen via 12Move met een E-tech multi-pc modem type ADRT02.

De Helpdesk zegt dat ze signaal sturen en dat ze dit modem verder niet ondersteunen.
Alle lampjes op het modem branden (power, ready, ADSL)
Alle instellingen in het modem voor BabyXL (VPI=0, VCI=34, Encapsulation=RFC1483 Bridged LLC)
Heb de nieuwste firmware voor dit modem van E-tech geinstalleerd.

Bij verbinding controle zet ik voor de zekerheid even de firewall helemaal uit.

Pingen van PC naar modem gaat goed.
Pingen naar andere PC in netwerk gaat niet.
Pingen naar IP adres "buiten" gaat niet.

Heeft iemand ervaring met dit Modem en 12Move?

Groet, Dick

Laatst bewerkt:
Na twee weken nog steeds geen internet! :confused: Ik had tot die tijd internet via Zonnet (Tele 2).

Inmiddels ook al een ander nieuw modem geprobeerd (Linksys WAG200G Annex-A). Maar ook met dit nieuwe modem helaas geen verbinding te krijgen. Dus weer terug naar de winkel gebracht.

Het ADSL-lampje brandt op het E-tech modem. De Firewall zet ik uit tijdens de pogingen om verbinding te krijgen. Al vele keren naar de Helpdesk van 12Move gebeld (steeds eerst een half uur in de rij wachtenden...). Na veel standaardopmerkingen (breuk in uw kabel, uw splitter zit verkeerd enz) denken ze steeds dat er ergens misschien een storing is. Ja... dat denk ik ook. :mad:

Maar ik kom geen steek verder!

Helaas kan ik niet steeds op Helpmij kijken, doordat ik thuis geen ..... heb.

HELP!!

Pingen van PC naar modem gaat goed.
Pingen naar andere PC in netwerk gaat niet.
Pingen naar IP adres "buiten" gaat niet.
Ik krijg een beetje het idee dat je bereik niet helemaal klopt, heb je die vorige link die ik je gaf nog doorgelezen?
Zet anders je instellingen eens op "automatisch" (plaatje #3).
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=260231

Voor de rest blijft het helaas erg gissen want je geeft niet veel info wat je nu precies hebt ondernomen of wat je instellingen zijn.

Wat bedoel je met "bereik"?

Op het netwerk heeft overigens al 4 jaar internet goed gelopen via Zonnet.

De instellingen voor BabyXL / 12Move:

BabyXL (VPI=0, VCI=34, Encapsulation=RFC1483 Bridged LLC)

IP Dynamic.

ISRApunt-test (zonder splitter): ADSL-lampje knippert eerst en blijft daarna branden, zoals dat hoort.
Iedere PC die ik inplug krijgt keurig verbinding met het modem.
Alle instellingen in XP "volgens het boekje". (dus automatisch ip adres toewijzen etc)

Laatst bewerkt:
Met bereik bedoel ik dat al je netwerkapparaten onder bijv. 10.0.0.xxx moet vallen, of bij je modem/router moet dhcp aan staan en de eigenschappen van je netwerkkaart op "automatisch".
Je zegt dat verder alles volgens het boekje ingesteld staat dus neem ik dat gemakshalve aan.
Wat ik mij nog wel afvraag is:
ISRApunt-test (zonder splitter):
Je gebruikt toch wel een splitter tussen de modem en de telefoon?
Voor de rest..
Je ADSL-verbinding is wel in orde, ik bedoel, je modem geeft aan dat er verbinding is?
Bij de Linksys zijn deze gegevens te vinden onder Status --> DSL-connection.
De Etech zal een soortgelijke menustructuur kennen?
Kijk even wat daar aangegeven wordt, dan weet je zeker of de ADSL-verbinding okay is. (hoeveel upstream, hoeveel downstream).

En de instellingen van je modem kun je hier checken.

Ik heb een splitter op de goede plaats ja.;) Sterker nog, ik heb al 4 jaar met het E-tech modem ADSL via Zonnet/Tele2 gehad!

Het is een bekabeld netwerk. Voor het aansluiten nu, heb ik nu even maar één PC ingeplugd.

De nieuwste firmware voor het E-tech modem.

Ik kan prima in de configuratie van het modem komen. Maar ik krijg geen IP-adres van de ISP. IPCONFIG brengt alleen info over het LAN. Bij WAN geen ip-adres. DSL-lampje op de modem/router brandt. Het lampje op de router voor de aangesloten PC brandt. Het lampje dat normaal gesproken knippert bij internetverkeer, doet echter niets.

De PC krijgt een IP-adres van het modem. Het LAN lijkt allemaal goed. De DHCP-server staat aan.

- Automatisch IP-adres verkrijgen = aan
- Automatisch DNS = aan

De instellingen voor BabyXL/Tiscali ingesteld (VPI=0, VCI=34, Encapsulation=RFC1483 Bridged LLC). Dit ook geprobeerd met de instellingen voor KPN. (mijn telefoon loopt via KPN).(VCI 48 encapsulation = vc-mux HDLC framing = never Protocol = PPPoA)
Steeds de Firewall geheel uit tijdens de pogingen. Beveiliging en privacy in XP laag gezet. Dit alles nog steeds zonder resultaat.

Het ADSL lampje brandt dus. Heb ik dan ADSL-signaal van de ISP? En ligt het dus aan het modem of de instellingen daar van? Of kan dit ADSL-lampje ook branden zonder signaal van 12Move? Ik ben overgestapt met het uitdrukkelijk verzoek "met behoud van signaal" (van KPN)

Wat is de ADSL-carrier van 12Move?

Als ik op Helpmij post, ben ik niet thuis bij het modem (daar immers geen internet...). :confused:

Groet weer, Dick

Laatst bewerkt:
Als ik een beetje aan het zoeken sla op internet denk ik dat ik ook zo'n e-tech heb gehad, is het dat blauwe kastje zeker?
Anyway,
Maar ik krijg geen IP-adres van de ISP. IPCONFIG brengt alleen info over het LAN. Bij WAN geen ip-adres. DSL-lampje op de modem/router brandt. Het lampje op de router voor de aangesloten PC brandt. Het lampje dat normaal gesproken knippert bij internetverkeer, doet echter niets
Denk ik toch dat er iets met je adsl-verbinding is.
Je hebt wel een verbinding (want het lampje brand) maar geen verbinding met je ISP.
Zijn je wachtwoord en gebruikersnaam goed ingevuld?
En wat betreft je netwerkleverancier,heeft 12Move daar nooit bericht over gegeven?
Doe anders eens de postcodecheck op de site, dan weet je snel genoeg of je KPN of BabyXL hebt.
Verder nog een suggestie om je firmware up te graden?
Ik weet uit ervaring dat dit modem niet moeilijk in te stellen is, dus mocht het niet lukken zal je toch echt bij 12Move moeten zijn.
Wat je hier als info geeft lijkt niets mis mee, meer suggestie heb ik ook niet helaas.

Inmiddels vandaag weer met de Helpdesk van 12Move gebeld. Jammer dat je daar eerst steeds ongeveer 20 minuten in de wacht moet staan. Zeker meer mensen met problemen. :rolleyes:

Voor het eerst iemand aan de telefoon met iets zinnigs te vertellen. (en niet alleen vragen waar m'n splitter hangt of hoe lang m'n kabel is en zo)

Vandaag werd mij verteld dat er iets mis is gegaan met het "overzetten" (bij het wisselen van provider) in de telefooncentrale. "De kruisdraden zaten verkeerd".(?) De KPN had dit zondag "verholpen". "Alles is nu goed", stond in mijn dossier bij de Helpdesk. Iemand anders had er bijgeschreven: "Is er al contact geweest met de eindgebruiker?" (met mij dus...) NEE!!

Inderdaad heeft deze "eindgebruiker" nog steeds geen internet! De Helpdesk vertelde dat er iets mis gaat met het verzenden van het 12Move-signaal van de telefooncentrale naar ons huis. En dat men momenteel in de centrale bezig was. Het zou daarom "nog maar twee dagen" duren. En de Helpdesk mag mij niet zelf bellen als het in orde is, zo vertelde deze meneer.

Als ik donderdagmiddag nog geen signaal heb mag ik opnieuw bellen naar de Helpdesk, om te vragen hoe de zaken er voor staan. Al heel wat keer 13 eurocent per minuut gescoord deze weken. :confused:

Ik vraag me trouwens af waarom het twee dagen moet duren, als er toch al monteurs in de centrale bezig zijn.

De firmware van het adrt2-modem is geupdate via de E-tech-site. (gedownload bij iemand anders en via diskette en mijn pc naar het modem "gebracht")

Maar goed, ik blijf hopen. (en vrouw en kinderen met mij)

Laatst bewerkt:
Jammer dat het weer zo'n hels karwei moet zijn om van ISP te wisselen.
Hopelijk komt het na die paar dagen goed.
Wens je veel succes. :confused:

Weer internet!!

Vanmorgen werd ik door een monteur van de KPN vanuit de centrale gebeld (belde met zijn mobiele telefoon). Deze vertelde dat ze de aansluiting in orde hadden gemaakt en dat ik nu verbinding zou moeten hebben.

En inderdaad... direct na opstarten van Internet Explorer de activatiepagina van 12 Move in beeld. En binnen twee minuten een prima werkende internet vebinding!

En dubbele snelheid voor de helft van de prijs die ik betaalde.

De fout lijkt dus achteraf niet bij 12Move te liggen (en er was ook niks mis met het E-techmodem), maar bij de KPN. In de centrale was het overzetten van Tele2 naar 12Move door de KPN verkeerd gedaan.

Bedankt iedereen voor het meedenken! :thumb:

Groet, Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan