1333 en 1600 MHz samen in één PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
526
Hallo,

Momenteel heb ik in slot 1 een RAM stick van 4gb DDR3 UDIMM van 1333 MHz in m'n computer zitten. Dit vind ik allemaal net wat te weinig worden.
Nu wil ik in slot 2 een RAM stick van 8gb DDR3 DIMM van 1600 MHz plaatsen, zodat ik dan op 12gb kom. Gaan deze twee sticks eigenlijk wel samen?
Moederbord: ASRock N68-VS3 FX

Bij voorbaat dank! :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je hier kijkt kan je zien of het nieuwe geheugen ondersteund wordt door het moederbord maar zal wel op 13333 gaan draaien
 
Dank voor de lijst!
Heb er nog wat vragen over:
Ik zie nergens 8gb staan. Waarom niet?
En waarom prefereer je 1333 boven 1600?

Bij voorbaat dank.
 
Proberen en wil het niet alleen die 8GB proberen.
Staan geen 8GB in die QVL helaas....

Vraag mij alleen af waarom je die 12GB wil, er wordt niets sneller met meer geheugen hooguit minder langzaam als er niet hoeft te worden geswapt.

Geheugens met verschillende snelheden kan maar het laagste wordt gekozen om op te draaien en het zijn geen MHz, overigens maar dat is roepen in de woestijn....
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp wordt het laagste aantal MHz's gekozen? Dus als je 4gb 1333 en 4gb 1600 hebt, draait alles op 1333?
Ik lees net dat mijn moederbord een max heeft van 8gb, dus dan wordt het 8gb, oftewel 2x4gb.
 
Hoi,

Dat zou inderdaad de beste optie zijn 2 x 4 en dan zou ik ook gewoon 1333 geheugen nemen of anders als moederbord 1600 ondersteund 2 4 daarvan al zal je daar de winst niet in zien
 
Staat bij de specs.....
Dat klopt, maar als ik andere sites bekijk en programmaatjes laat draaien op m'n pc, zeggen ze allemaal max 8gb, dus dat is aardig vreemd.


Hoi,

Dat zou inderdaad de beste optie zijn 2 x 4 en dan zou ik ook gewoon 1333 geheugen nemen of anders als moederbord 1600 ondersteund 2 4 daarvan al zal je daar de winst niet in zien
M'n moederbord ondersteunt 1600 en het prijsverschil is nihil. Ik neem dan denk ik gewoon 1600, maar weet nog niet of ik een 4gb of 8gb stick neem, zoals ik hierboven heb uitgelegd. :)
 
Dual-channel setje van 2 x 4GB lijkt me handig, 2 x de bandbreedte en een paar % sneller.
 
Dus dat ik m'n huidige stick ook vervang?

Waarom staat er eigenlijk maximaal 16gb op de site van ASRock, als de rest zegt dat het max 8gb is? Niet dat ik het erg vind, ik ben alleen nieuwsgierig. :)
 
Hoi,

neem aan da we de bouwer toch wel kunnen vertrouwen die zou het toch zeker moeten weten weet niet wat je met de rest bedoeld
 
Ik heb op veel fora gekeken, en erg veel mensen zeiden dat de moederbord max 8gb aankon.
Ik denk dat ik maar gewoon 1x8gb 1600MHz ga kopen, die erin zetten en kijken of het lukt. Zo niet, dan breng ik hem weer terug.
Wat zou er fout kunnen gaan?

EDIT: Ik denk dat er een aantal mensen in de war zijn met twee moederborden: De N68-VS3 FX en N68-VGS3 FX. De VS3 kan namelijk 16gb aan en de VGS3 8gb. Ik heb de VS3, dus dat zal goed moeten gaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

zo zie je maar hoe gauw er verwarring ontstaat;) op naar de 8gb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan