1400 X 1050 resolutie maar niet normaal te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
hallo,

Ik heb een samsung syncmaster 203B, een scherm die het liefste 1400 X 1050 aangeboden krijgt. Mijn videokaart kan dit standaard niet aan (vorig jaar zomer gekocht, een asus eax550hm512). Nu werden de zijkanten van letters daardoor niet helemaal scherp weergegeven, dus ik vragen bij samsung en asus om een oplossing, kreeg ik de tip powerstrip te installeren, waardoor ik wel 1400 X 1050 zou moeten kunnen draaien.

Toen ik die resolutie toevoegde in powerstrip heeft powerstrip iets in mijn register toegevoegd. en jahoor, de rsolutie, en nog veeeel meer anderen staan opeens in mijn beelscherm instellingen scherm.

Maar als ik nu mijn computer opstarte, gaf mijn beeldscherm de melding:
not optimum mode
recommended mode :
1400x1050 60Hz
die kon ik wegdrukken.
zodra bij het opstarten van mijn computer powerstrip is geladen, gaat het scherm even op zwart en komt er links boven te staan analog (klopt, ik gebruik de vga kabel), en komt er een schermpje van powestrip met tip van de dag die pas na een paar seconden is weg te klikken, omdat ik niet de betaalde versie heb.
Het rare is dat voordat powerstrip geladen is, de letters al wel scherp zijn, en het dus al de goede resolutie is.
Ik heb dit probleem eerder al naar samsung gestuurd, omdat ik het al zonder powerstrip wilde doen, zodat ik die melding niet meer kreeg van powerstrip. Ik vroeg hoe het kon dat mijn scherm zeurt over die instelling, terwijl de resolutie wel verstuurd word. Ik kreeg terug:
De taak van de 203B is het verwerken enweergeven van het aangeboden signaal. De PC is verantwoordelijk voor het aanleveren van dat signaal.
De boodschap over de niet optimale resolutie krijgt u (meestal) alleen als de frequentie-instelling niet goed is: groter dan 75 Hz. Een deel van uw problemen kunt u dus oplossen/vermijden door een juiste instelling van de frequentie bij uw video-kaart.
maar hij staat op 60 hz volgens de geavanceerde eigenschappen bij beeldscherminstellingen, en hij wil ook 60 hz. dus dat lijkt te kloppen.
Sinds vanochtend geeft powerstrip een i/o error bij het opstarten, en daarna nog een paar fouten met de tekst access violation at adress 00546E3D. read of address 00000000, met nog een paar andere adressen in latere meldingen, en start dus niet op, met het gevolg dat mijn scherm iedere 30 seconden op zwart gaat met de melding die ik hierboven zei, bewegend over het scherm...
Nu zag iemand die een statistieken systeem van zijn site wilde testen, dat mijn resolutie op dit moment 1200X1600 zou zijn (kan ook zijn dat zijn statistieken ding mijn resolutie niet herkent)
Graag zou ik dus van iemand hier willen weten of iemand weet:

- wat er misschien veranderd in het signaal op het moment dat powerstrip start? op dit moment heb ik namelijk zonder powerstrip wel de strakke letters... er veranderd blijkbaar toch íets doordat powerstrip start.
- of er een manier is zonder externe programma's om de goede resolutie te sturen (of tenminste het goed signaal, resolutie lijkt dus goed)
- of iemand weet of er voor te zorgen is dat mijn videokaart de 1400x1050 resolutie normaal aankan zonder rare toestanden.

Met het goede signaal is me probleem dus over, 3e zou leuk zijn...

Alvast hartelijk bedankt,
Bart Huisman

Laatst bewerkt:
Ik heb ook eens Asus deze kan maar 1024x 768,dus ik heb net Powerstrips uitgeprobeerd naar aanleiding van jou vraag!

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan,dus het is niet mogelijk en je zul het ook eigenlijk niet willen want je doet iets waar de Pc/video gedeelte niet voor tegen bestand is en kan mogelijk tot blijvende schade leiden.

Die kaart kan "Max Resolution 2048x1536" draaien, vink de "modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven" eens uit, in de eigenschappen voor beeldscherm, instellingen, geavanceerd, beeldscherm, dan heb je Powerstrip helemaal niet nodig.

Deïnstalleer eerst die Powerstrip, je kunt eventueel tevens, ook de Omega drivers gebruiken, die wat beter zijn afgesteld, dan de originele.

heb alles ge deinstalleerd van powerstrip en asus programma's. als ik het vinkje weg haal komt de goed eresolutie er nog niet bij. heb omega geinstalleerd mar kan niets vinden wat als driver kan dienen ofzo. ik krijg nu steeds bij het opstarten dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, terwijl omega is geinstalleerd, hoe kan ik er voor zorgen dat hi daar drivers van ziet ofzo? zitten een heel aantal programmas en tools onder het kopje radeon omega drivers in mijn start menu, geen idee welke ik moet gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan