1440p met Nvidia GTX770 2gb SLI?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LordCandyCap

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2013
Hallo,

Op dit moment heb ik een enkele GTX 770 2gb videokaart.
Nu zie ik dat Nvidia een aanbieding heeft, namelijk dat je Watch Dogs krijgt wanneer je een nieuwe videokaart koopt.
Aangezien ik Watch Dogs al een langere tijd wil pre-orderen maar mezelf daar nog niet toe heb kunnen zetten en ik later dit jaar misschien wil upgraden naar een 1440p beeldscherm, zou dit een mooie gelegenheid zijn om dit te combineren.
Ik weet dat een enkele GTX770 2gb niet in staat is om alles (of het meerendeel) van de games te maxen (inclusief AA) op 1440p (wat op 1080p wel kan).
Ik heb al wat gelezen en ik weet dat je met een 1440p scherm niet echt meer AA nodig hebt, dus dat scheelt.
Nu is mijn vraag dus: Kunnen 2 GTX770 2gb in SLI samen wel het merendeel (inclusief Watch Dogs wanneer deze op de PC uitkomt) maxen op een 1440p scherm?

denk dat Vram het limiterende factoor is bij hogere resolutie dan 1080P
wil je dus op 1440P (4k neem ik aan?) spelen zul je naar een kaartje met 3GB vram of hoger moeten kijken

SLI verdubbelt je videogeheugen niet let daar op je video geheugen word gespiegeld dus 2GB blijft 2GB in SLI

Nee, niet 4k - ik bedoel de resolutie 2560x1440.

En 2GB blijft 2GB? Dat wist ik niet. Dan kan ik denk ik beter proberen deze gtx770 2gb te verkopen en een een gtx770 4gb kopen?

Ik ga hier met firest0rm mee: voor 1080P is 2GB genoeg, voor hogere resoluties heb je al snel 3GB of meer nodig om te maxen ;)

Oké, dat is handig om te weten. :P

Dan heb ik nog wat vraagjes:
Wat voor videokaart raden jullie aan (of combinatie van in SLI) voor 1440p?
Ik ben er al achter dat ik wat langer door moet sparen, wil ik kunnen gamen op 1440p ;)
Ik zit zelf nu te twijfelen tussen deze twee, aangezien de prijs "maar" ~100 euro verschilt: 1x GTX780Ti of 2x GTX770 4GB SLI, wat raden jullie aan?

En nog een cruciaal punt:
Ik heb nu een Corsair CX Series Modular CX750M, deze moet waarschijnlijk ook geupgrade worden - maar naar hoeveel watt? :P

En dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie vinden naar 1440p gaming, is dat echt een grote vooruitgang t.o.v. 1080p of hebben jullie zoiets van 1080p gaat ook prima, als je maar AA gebruikt?

Want gezien deze prijzen zit ik te twijfelen tussen 1440p gaming of gewoon vertrouwd 1080p, en dan gewoon een 2e GTX770 2gb aan te schaffen zodat ik tenminste Watch Dogs en andere komende games kan maxen in 1080p. :)

ik zou persoonlijk voor 1 x GTX780Ti gaan, dan heb je nooit SLI-schalingsproblemen die kunnen optreden. Je Corsair voeding is sterk genoeg voor zowel de GTX780Ti als 2 x GTX770, dus die kan je behouden.

Zelf vind ik 1080P prima voor te gamen, maar je zal merken met de technologische vooruitgang dat over een paar jaar iedereen over is op hogere resoluties ;)

Ik zal wel even kijken, ik vind 1080p eigenlijk ook niet storend en prima maar wou wat nieuws proberen. :P Denk dat ik gewoon een paar jaar wacht en wanneer mijn GTX770 echt outdated is ga ik verder kijken. :)

Dus denk dat ik gewoon de gtx770 2gb in SLI ga runnen zodat ik voorlopig tenminste alles op 1080p kan maxen (en vooral watch dogs :P).

Ontzettend bedankt! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan