1440x900 resolutie instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo,

Ik heb een breedbeeld tft-scherm op mijn laptop aangesloten en eigenlijk moet de resolutie ingesteld worden op 1440x900 maar die optie zie ik niet! Hoe moet ik dit instellen?
 
Is de videokaart van je laptop wel goed geïnstalleerd? Dit is de meest voorkomende oorzaak.
 
Hoe weet ik dat dan? Er staat geen uitroepteken bij hardware........
 
Klik met je rechtermuisknop op je bureaublad, daarna op eigenschappen. In het pop-up venster klik je op instellingen, hier kan je je resolutie instellen.
Boven je resolutie staat de naam van je beeldscherm (bij een laptop meestal algemeen PnP of TFT scherm), met daarachter het type van je videokaart.
Wanneer dit er niet staat, moet je even de driver van je videokaart (heb je een cd-tje van normaalgezien) installeren.
 
Daar staat inderdaad de naam en type van mijn videokaart. Voor alle duidelijkheid: Het betreft een externe monitor.
 
Welk type videokaart is het? Normaal zou die de resolutie moeten aankunnen, maar eventueel ook eens kijken bij de specificaties van het scherm (achteraan de handleiding), dat het scherm de resolutie wel aankan.
 
Het scherm geeft juist aan dat de resolutie ingesteld moet worden op 1440x900! De videokaart is een NVIDEA GeForce FX Go 5200 32M/64M.
 
waarschijnlijk ondersteund jou videokaart deze resolutie niet.
je kan ook 1280x960 pixels gebruiken. Dit is ook voor breedbeeldschermen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan