15,4" of 17"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mairie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje,

Volgend jaar ga ik studeren.
Nu wil ik me een laptop aanschaffen via men school ik kan kiezen uit 4 laptops. Twee daarvan zijn goed voor mij, een 17 inch en een 15.4 inch. Het verschil qua prestaties is niet echt relevant voor mijn studie. Nu is mijn vraag welke van de twee beter aan te raden is in het verband met gewicht en grootte, ik ga de laptop elke dag mee naar school nemen.

http://notebookprojecten.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00615007 de 15,4 inch
http://notebookprojecten.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00615008 de 17 inch

O de 17 inch is 1 kilo zwaarder (4kilo) dan de 15,4 inch

Met vriendelijke groet Mairie

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

mijn voorkeur is een 17"

15 is me gewoon te klein

Aangezien het een laptop is, zou ik toch voor de 15,4'' gaan.
Naar mijn mening is een laptop met 17'' nogal lomp.
15,4 lijkt niet veel, maar bij een laptop zit je ook dichtbij.
Ik heb zelf ook 15,4 en het bevalt me heel goed !

Tsja ik vind 17 weer wat lomp voor een laptop:confused:

Maar met een 15,4 inch zou je langer mee kunnen gaan met de accu:)

Het ligt er allemaal aan wat je er mee gaat doen.
Als je alleen maar wat tekst gaat verwerken is de 15.4 een goede keuze. ( scheelt je ook 1 kilo sjouwen )
Maar ga je grafische programma's draaien, dan is de 17" wel lekker.

Persoonlijk ga ik altijd voor het grootste scherm wat binnen een budget past, maar mocht het zo zijn dat het dan veel duurder uit valt en toch niet gebruikt wordt, zou de keuze een iets kleiner scherm kunnen zijn.

Snap je 't nog ?

17"
+ Is groter zodat je meer kwijt kan op je scherm
+ Je gaat een beetje met de toekomst mee
- Zwaarder en groter
- Accu gaat korter mee
- Vaak wat duurder

15"
+ Accu gaat langer mee
+ Vaak goedkoper dan 17" laptops
+ Lichter dan 17" en wat kleiner
- Een beetje klein voor sommigen, ligt eraan wat jij fijner vind
- Je kan minder op je scherm kwijt, kan soms lastig zijn.

Even opgesomd wat hier staat, en mijn voorkeur gaat overigens naar 17" uit, omdat het groter is zodat je meer kwijtkan.

In een 17 inch model kan een grotere accu zitten, dus het hele verhaal van de accuduur gaat niet altijd op. :)

ik zal voor de 15,4 gaan.

want ik zit wel is achter een 17 en dat vind ik ten eerste er gewoon lomp uit zien. en ik vind het minder goed werken voor ene laptop.
want wat Bartjuhh12 al zei: je zit er toch dicht op. dus dan vind ik het lekkerder om wat breeder te hebben;)

Groetjes,

Bij de twee genoemde laptops heeft de 17" een betere videokaart en de amd processor tl 60 is iets sneller dan de Intel 5500 van de 15"
Er zit in allebij dezelfde accu, dus de verwachting is dat deze bj de 17" een stuk sneller leeg is, ook al doordat de videokaart meer stroom gebruikt. (mogelijk een accuduur van 1,5uur)
Zelf vind ik een 17" prettig werken, ook voor een filmpje kijken of internet tv heeft het meerwaarde en een af en toe een spelletje zal ook beter gaan op de 17"
Maar draagbaar is deze niet echt. Daarvoor is deze te zwaar en zal de accuduur w.s te kort zijn.

mvg leo

Ik snap iets niet?
Wat is er nou niet draagbaar aan een 17 inch?
Okay, hij is wat groter maar nog prima draagbaar hoor.
Kom op nou, we zijn toch geen mietjes :confused:

Laptop tas erom en hup over de schouder.
Heb zelf een Medion 17 inch....

15 inch en 17 inch hebben allebei voordelen. 15 inch bijv. is lichter en 17 inch is gewoon een lekker groot scherm. Als het voor jou niet op een kilo aankomt zou ik tog voor 17 inch gaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan