15 P`s instaleren met Norton Ghost

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Ik heb net 1 pc volledig geinstaleerd en heb er vervolgens een backup van gemaakt met Norton ghost!

Dit wou ik op cd branden maar het is bijna 1 gig groot dus dat gaat niet lukken... Is er een andere manier om dit op de 14 andere systemen te krijgen?

Is er een netwerk aanwezig. Dan kan je ghost via het netwerk gebruiken.

[offtopic]

je hebt je licenties bij elkaar?

[/offtopic]

Er zit toch in ghost een optie om een image over meerdere cd's te verdelen?

Anders kun je het met winrar proberen.

Doe ik ook wel eens, split ik een grote file in 2 delen. Duurt wel eeeeeerg lang helaas.

Ik heb hem op een HD gezet en daarna de HD op een nieuwe pc gezet. Hij start op en komt op het inlogscherm... Ik toets het wachtwoord in en krijg de volgende melding:

Als gevolg van een probleem kan Windows de licentie voor deze computer niet nauwkeurig controleren.

En dan kan je alleen maar op oke klikken :(

Geplaatst door globe
[offtopic]

je hebt je licenties bij elkaar?

[/offtopic]

Er zit toch in ghost een optie om een image over meerdere cd's te verdelen?

Anders kun je het met winrar proberen.

Doe ik ook wel eens, split ik een grote file in 2 delen. Duurt wel eeeeeerg lang helaas.

Het probleem is dat ik de image eerst naar de server moet kopieren omdat daar de brander zich bevind!

Hoe kan ik hem delen??

( ik wacht nog op de laatste licentie! )

Euhh....?

Het gaat om XP!

Ik ben momenteel de originele XP op de nieuwe "lege"pc aan t instaleren en dan maak ik verbinding met t netwerk. Vanaf daar instaleer ik de backup als dat allemaal lukt!

Elke pc heeft een uniek SID nodig. Als jij constant dezelfde image gebruikt heb je op den duur 15 pc's met hetzelfde SID.

Kijk eens op de ghost cd voor ghostwalker om de SID aan te passen (is meer de pcnaam aanpassen en daardoor veranderd het SID)

@ Globe: als ik de image dus bijv op 2 cd`s brand kan ik dan op de nieuwe pc`s waar nog niks op staat XP instaleren??

Zoek eens op internet naar een GhostCast server. Dat gebruiken wij ook.

Images pomp je over een partitie heen, 10 minuten werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan