16 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Veldhoven

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Hallo

Ik weet niet of ik de vraag op de juiste plaats zet maar ik doe een gok

Ik heb een Compaq desktop! daar heb ik de harde schijf van geformateerd en win 98 se er op gezet. alles prima maar nu wil ik software instaleren vam een HP printer een nieuw model maar hierbij geeft de software aan dat er minimaal 16 bit aanwezig moet zijn oid?

Dit heeft volgens mij te maken met de drivers van de on board videokaart ik kan ze op de site van HP niet vinden IEMAND EEN IDEE

dank
rob

Geef eens aan wat voor onboard videokaart je hebt of welk moederbord erin zit. Het wordt dan makkelijker zoeken naar drivers. Vermeld tevens even je Compaq model.

moederbord

Hoi

Ik heb gezocht of ik een type kon vinden op het moederbord alsmede enig teken van een videokaart maar daar is niets van te vinden
type pc compaq desktop 733

Laatst bewerkt:
Moederbord

Geef eens aan wat voor onboard videokaart je hebt of welk moederbord erin zit. Het wordt dan makkelijker zoeken naar drivers. Vermeld tevens even je Compaq model.

Hoi

Ik heb het progje gebruikt met de volgende uitkomst

Videokaart : Standaard PCI grafische adapter
VGA drive

Moederbord Compaq deskpro

Groet rob

Iets meer info omtrent de pc is gewenst voor het vinden van een driver

Laatst bewerkt:
Een Deskpro 733 dus, helaas zijn daar ook nog 50 verschillende typen in (met verschillende chipsets) daar hebben we niet genoeg aan.
Als het goed is staat er ergens op de kast een modelsticker, geef de nummer eens wat je daarop kan vinden.

Een Deskpro 733 dus, helaas zijn daar ook nog 50 verschillende typen in (met verschillende chipsets) daar hebben we niet genoeg aan.
Als het goed is staat er ergens op de kast een modelsticker, geef de nummer eens wat je daarop kan vinden.

Hoi

exd/c733/10c/8/64n nl nummer op de kast

ik had inmiddels een driver gevonden maar tijdens de installatie wordt er nu gevraagd naar de volgende dll

win9x\adv01w9x.dll
ik kan dat wel vinden maar kom op een site niet door de registratie heen misschien is het via helpmij te verkrijgen

Weet je zeker dat je de juiste driver gevonden hebt.
In de EX serie van de Deskpro (EXD dus) worden namelijk verschillende kaarten gebruikt, Nvidia GeForce2, Nvidia TNT2 en de INTEL 3d (810 of 815)
Zelfs met het door jou gegeven nummer is nog niet duidelijk welke van deze kaarten in jouw pc zitten.

Weet je zeker dat je de juiste driver gevonden hebt.
In de EX serie van de Deskpro (EXD dus) worden namelijk verschillende kaarten gebruikt, Nvidia GeForce2, Nvidia TNT2 en de INTEL 3d (810 of 815)
Zelfs met het door jou gegeven nummer is nog niet duidelijk welke van deze kaarten in jouw pc zitten.

hahaha donders:mad: echt de verkeerde nu heb ik helemaal geen beeld meer.
Nog een idee of uit het raam gooien

Opstarten in veilige modus en je videokaart in apparaatbeheer verwijderen.

Je kunt ook eens opstarten in de bios (f10) en kijken of daar meer info over je pc staat

Op deze link staan de drivers voor de diverse gebruikte videokaarten door compaq, ook nog geen garantie want bij vervanging kunnen ze er best een andere kaart ingezet hebben.

Misschien toch het snelste om de kast open te schroeven en even te kijken welke kaart er in zit.

Laatst bewerkt:
Op deze link staan de drivers voor de diverse gebruikte videokaarten door compaq, ook nog geen garantie want bij vervanging kunnen ze er best een andere kaart ingezet hebben.

Misschien toch het snelste om de kast open te schroeven en even te kijken welke kaart er in zit.

Ik heb het opgegeven ik had nog een moederbordje en een harde schijf die heb ik in de kast gezet en de boel werkt nu. Het kastje is voor mijn schoonvader die kan er mee fototjes afdrukken. bedankt voor de hulp

Je kon toch op z'n minst met everest zeggen wat voor hardware er in zit:rolleyes: maar goed, het is al goed dat het werkt met een ander mobo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan