16 megabyte ram geheugen te weinig

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik heb zojuist de demo van zootycoon 2 gedownload en heb gezien dat de systeemeisen de volgende zijn: 733 mhz, 16 megabyte videokaart en 256 megabyte ramgeheugen
mijn systeem: 1.5 ghz
16 megabyte videogeheugen
256 megabyte ramgeheugen
qua processor zit ik dus goed en de andere twee zijn juist nipt, maar als ik het spel opstart zegt hij dat er maar 240 megabyte werd aangetroffen, ook bij eigenschappen van deze computer staat er 240 megabyte. bij het aanschaffen van deze computer zei men mij dat er 256 inzat, waar is die andere 16 dan naartoe?
ik kan dit bericht dan wel overslaan en ik geraak ook in het menuscherm van deze demo, maar als ik dan daadwerkelijk wil beginnen spelen doet hij niets meer na het laden, escape drukken kan ik wel nog dan, dus pc heropstarten niet nodig:), ik zal nu eens kijken wat everest zegt qua ram geheugen

Je hebt er dus wel een geheugenmodule van 256MB in zitten... wellicht zijn die 16MB in de bios gereserveerd voor video...?

bedoel je dan misschien dat de videokaart zijn geheugen shared met het ram geheugen:confused: met andere woorden: het zal niet gaan, behalve als ik minimum 16 megabyte ram geheugen bij steek

Geplaatst door skelle
bedoel je dan misschien dat de videokaart zijn geheugen shared met het ram geheugen:confused: met andere woorden: het zal niet gaan, behalve als ik minimum 16 megabyte ram geheugen bij steek

Zo is het. Je kan best een latje van 256 Mb bijplaatsen. Gaat dan ook wat vlotter lopen.

Of een 'losse' videokaart er in plaatsen als die mogelijkheid bestaat, vaak zijn deze toch wat beter als de on-board varianten (zeker als het maar een 16mb is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan