16 virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthol

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
ik heb mijn pc gescand met house call en die heeft 16 virussen ontdekt zie de bijlage ,ik heb ze werwijderd met housecall maar mijn pc blijft nog altijd raar doen zoals webpaginas dat ik niet meer kan openen en hij is ook heel traag geworden, wat is er daar nog aan te doen?ik kan zelfs mijn norton virus scanner niet meer openen.

bart

Bijlagen

• virus.jpg
    virus.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 44
1) Laat ook eens online scannen op virussen met BitDefender

Doe dit desnoods in Veilige Modus

--------------------------------------------------

2) Laat daarna je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

--------------------------------------------------

3) Verwijder nutteloze data van je schijf. Dit kun je doen met Disk Cleaner. Defragmenteer ook je harde schijf. Dit kun je doen door rechts te klikken op C:\ (in deze Computer) - Eigenschappen - tablad Extra - "Nu Defragmenteren"

Kan aardig wat tijd in beslag nemen dus bereid je daar op voor.

Je hebt trouwens veel virussen/trojans in je Temp mappen staan dus de laatste optie is zeker een must

Laatst bewerkt:
Leeg je temp internetfiles, prullenbak in ieder geval ook

Geplaatst door H@NsiePanzzzer

Je hebt trouwens veel virussen/trojans in je Temp bestanden staan dus de laatste optie is zeker een must

;)

Geen paniek. Het grootste deel zit in temp-mappen; leeg die en ze zijn weg. Er zit ook nog één en ander in je systeemherstelbestanden. Die kun je maar op één manier verwijderen, nl. door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dat dus. Plaats tenslotte, zoals Hans ook al adviseert, een HijackThis-log in het daarvoor bedoelde topic, want wat nog rest is vooral spyware (start.exe). Is de boel weer schoon, dan zou het kunnen dat je Norton even opnieuw moet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan