1600mhz geheugen loopt op 1333mhz?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Edop

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Hallo,

Ik zit al een dag of 2 in mijn bios en kom er maar niet uit hoe ik mijn geheugen op 1600mhz kan laten lopen.

Moederbord: MSI p-67-gd65 (Bios 1.18/1.I)
Geheugen: Geil 4x2 1600mhz 9-9-9-28 (1.6V)

Wat ik al geprobeerd heb:
Bios legen dmv verwijderen batterij, helpt niks.
Handmatig de dram snelheid op 1600mhz zetten, XMP aan/uit, timings zelf/auto instellen+volt aanpassen van 1.5-1.65, helpt allemaal niks.

Heeft iemand nog een idee/ervaring hoe ik mijn geheugen toch op 1600 kan laten lopen?

Volgens intel inderdaad, maar dat geld ook voor de i7-2600k etc.

Een klasgenoot van mij heeft corsair dominator geheugen op een asus bord en die draait wel op 1600mhz(met i5 2500k) dus theoretisch is het mogelijk, ik krijg het echter niet voor mekaar op mijn MSI bord.

Jaah ik zie dat je moederbord het ondersteunt, alleen door O.C dus moet je je systeem overclocken om het te halen

Kan kloppen, de XMP functie geld als ''overclocken'', echter werkt deze bij mij niet zo goed als bij andere fabrikanten, maar ik heb geen idee waarom.

Overclocken is daarnaast geen probleem. Ik heb mijn i5 2500k altijd op 4.5 GHZ @1.35V geklokt. (load 68 graden, idle 40-42)

Je kunt het geheugen op 1600 laten lopen door het aanzetten van XMP. Let wel op, het geheugen moet een XMP profile hebben om dit te kunnen doen. Bovendien loopt het geheugen alleen op 1,6 in turbo.

het verschil in performance is overigens heel klein. Ik heb het tegenwoordig gewoon op 1300.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan