160Gb van NTFS >>>> FAT32

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom30
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom30

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo Allemaal,

Ik heb een externe USB2 drive van 160 Gb (lacie). Standaard wordt ie in Fat32 geleverd maar ik heb hem in NTFS geformateerd.

Welnu, omdat ik op mijn pc ook Ubuntu (linux) gebruik, wil ik de externe schijf weer terug brengen naar Fat32, omdat ie anders in ubuntu wel zichtbaar is maar ik er niet op kan schrijven.

Als ik in windhoos bij het computerbeheer de schijf wil formateren, kan ik alleen Ntfs kiezen. Vanuit dos kan ik heb ook niet fdisken en formateren omdat er geen drivers geladen zijn dan.

Iemand een idee hoe ik hem weer in Fat32 krijg?

Alvast bedankt!!!

Groet, Tom

Dan had je deze schijf al van te voren al moet formetteren onder NTSF.

Laatst bewerkt:
Dan had je deze schijf al van te voren al moet formetteren onder NTSF.

Hallo Humpe,

Bedankt voor bovenstaand antwoord maar ik begrijp niet goed wat je ermee bedoeld.

Inmiddels heb ik het probleem al kunnen oplossen. Voor de Umbuntu gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanlopen:

In Windhoos Ikspee is het niet mogelijk om ntfs partities van dit formaat terug te zetten naar Fat32. In Ubuntu is dit (uiteraard) geen probleem. Download via de packetmanager het programma Gparted. Via een terminal schermpje zie je met het commando "Mount" heel makkelijk wat de naam van de externe disk is. Klik dan in Gparted met de rechtermuisknop op die disk en kies formateren. Selecteer dan Fat32 en kies uitvoeren en klaar is kees.

Toch bedankt Humpe.

Groeten, Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan