16gb micro sd protected of dood ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

topdrop

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Ik heb een 16gb micro sd van sandisk in me android telefoon .
En ik kwam er achter dat hij laatste 2 weken niks op het sd slaat.. ook formateren lukt niet :( dat heb ik al geprobeert via android, windows mobile 6, linux en me pc (windows xp) en sd-formater.

op me pc zegt hij dat me kaart protected is en op me wm6 en android kan ik de sd formateren met een voltooid maar als ik trug kijk in me sd dan staan alles nog op z'n plek

iemand nog een idee ?
of is hij egt dood :shocked:

je krijgt meestal zo een micro sd kaart reader erbij

op de mijne zit daar een knopje van lock en niet locked

misschien is dat het probleem

@aloew, op een micro sd-kaart zit niet zo'n knopje. Alleen op de adapter.

Je kan je data nog wel kopieren? Zo nee, dan denk ik dat je hem kan gaan begraven.

@ Mr henkie

ik zeg toch : je krijgt meestal zo een MICRO SD-KAART READER/ADAPTER erbij

ik heb er hier thuis eentje voor me liggen en daar zit een knopje lock & unlock op

Laatst bewerkt:
ja ok maar ik gebruik geen adapter maar een usb micro sd reader en daar zit geen knopje op ...
ik kan me data wel lezen als ik me telefoon verbind met me pc.

maar als ik me sd direct op me pc aansluit dan kan ik aleen bladeren door me sd tot ik een foto of iets open of kopeer dan sluit heel venster af,, als ik dan wer op het station klik dan zegt hij dat er geen medium bevind dus moet ik de usb opnieuw erin doen.

en bij linux zegt hij " niet in staat om 16 gb bestandssysteem aan te koppelen" via de usb reader, en via de sd adapter op linux kan ik er wel in komen maar zelfde verhaal als op me telefoons.. ik kan het wel lezen maar niks verwijderen of koperen

wat is het merk & type van je reader

je hoeft ook niet elke keer een nieuwe te kopen toch

1 keer lijkt me voldoende

maar goed ik denk dat je Micro SD-kaartje gewoon kapot is

want ik kom alleen maar dingen op internet tegen dat er of een switch op moet zitten en daar daardoor locked kan zijn

switch kan zowel op de micro kaart zelf zitten of op de adapter die je bij het kaartje soms krijgt zitten

dan lees ik ook over password protected sd kaarten maar dat is niet van jou op toepassing

kan je niet gewoon in windows in deze computer rechter muisknop en dan formateren drukken ?

en anders gewoon van je bestanden een back up maken en en nieuwe kaartje halen denk ik dan maar

Laatst bewerkt:
soms word zo'n kaart geblokkeerd doordat de telefoon de kaart niet goed gesloten heeft, dan kun je er in de pc niets mee.
Probeer eens sd kaart in je telefoon, telefoon helemaal afsluiten, daarna sd kaart eruit en in pc kijken.

Groet Jan

Op pc even foutcontrole doen? Klik rechts op de geheugenkaart in Deze Computer, klik op Eigenschappen, Extra en dan Foutcontrole.

formateren lukt ook niet ..

foutcontrole via windows heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik strax even doen

dat met foutcontrole lukte ook niet...

ik heb maar een nieuwe 16GB class10 micro sd kaartje gekocht dit x van kingston en van een nederlands site dus heb ik ook nog eens garantie erop (a) .... en die andere sd gaat lekker de fitrine in :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan