16M x 16-bit en 16M x 8-bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

omejan

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2006
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil in deze twee (kingston) 128MB SDRAM PC133 CL3 geheugenmodules inhoudt?
Het gaat om

KVR133X64C3/128
The components on this module include four 16M x 16-bit (4M x 16-bit x 4 Bank) PC133 SDRAM in TSOP packages. Power 1.320 W (operating).
goedkoper

en de duurdere
KVR133X64C3Q/128
The components on this module include eight 16M x 8-bit (4M x 8-bit x 4 Bank) PC133 SDRAM in TSOP packages. Power 1.980 W (operating)

De overige kenmerken zijn gelijk. Is acht 16M x 8-bit beter dan vier 16M x 16-bit?
Kan het zijn dat de ene wel en de andere niet geschikt is voor mijn PC?

Dank voor de link. Probeer er nu wijs uit te worden. Niet eenvoudig iig.

Het gaat hier om een Gateway Performance PIII 750MHZ.
Everest geeft Intel mobo D815EEA met chipset 815/EP/P Solano Host-Hub Interface Bridge (GMCH/MCH A2-step).

Ik heb het idee dat het een voor Gateway aangepast mobo betreft en dus niet de standaard D815EEA. Mijn bios (EA81510A.15A.0004.P02.) is ook een andere dan die op de Intel-site gevonden kan worden bij dit mobo. Support van Gateway heeft mij ooit eens de naam fedora voor dit moederbord opgegeven. En daar hebben ze ook een upgrade-BIOS voor op hun support-site. Maar de naam daarvan wijkt ook weer af van die in mijn pc. (Vandaag krijg ik mijn nieuwe 120GB hd binnen en ik hoop wel dat een BIOS-flash niet nodig is om hem volledig te kunnen benutten, zie ook mijn hd-vraag op het forum).

Verschillende Memory Wizzards op het net komen met verschillende geheugenmodules aanzetten afhankelijk van het zoeken op systeem, moederbord of chipset. (bijv. PC100 of PC133).

De huidige werkende geheugenmodule in het systeem is de Infineon HYS64V16220GU-7.5
Deze is 128MB 133MHz. Het is niet zo eenvoudig op de site van Infineon info te vergaren over uit produktie genomen artikelen.

Ik heb die KVR133X64C3/128 al in bestelling (ws ook vandaag binnen) en hoop dat het gaat werken.
Best wel leuk, een beetje rommelen met mijn oude peeceetje, maar ook best wel verwarrend.

Ik heb hier een BCM bordje met dezelfde chipset, die vreten gewoon alles wat betreft geheugen, single of double sided, het maakt niet uit, had er 3 verschillende merken en soorten inzitten, alle drie wel 256mb, het werkte prima.

Klinkt geruststellend. Ik meld de afloop nog wel. Ook wat betreft de hd. Bedankt.

De module geplaatst en deze werd direct herkend. Geen centje pijn.
Nogmaals dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan