• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

17:00-00:30 = 7,5 (formule??)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard75

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Hallo experts,

Ik ben al enige jaren bezig met het plannen van dienstroosters en heb met diverse roosters gewerkt.
Heb helaas nog niet "het" rooster gevonden die voor mij het gebruiksvriendelijkst is.

Ik werk nu met een schema met de data's bovenaan het kolom en de namen links onder elkaar.
De dienst wordt als uren ingevoerd (dus 17:00-00:30) op het einde van de rit (4 weken) wil ik dat de totalen bij elkaar worden opgeteld. (zie titel).
Is dit uberhaupt mogelijk?
En is er ook een mogelijkheid dat er per dienst automatisch 30 minuten wordt afgeteld?
Dus 17:00-00:30 = 7.

Verhaal zal wel een beetje warrig lezen maar ik hoop dat jullie mijn verhaal begrijpen.
Zal later wel een bijlage toevoegen is helaas nu niet binnen handbereik.

Alvast bedankt voor de reacties.
Gerard

Beste Gerard,

Zet even een voorbeeldbestandje neer. Dat werkt verhelderend.
In Excel geldt dat één dag van 24 uur het getal 1 is. Een uur is dan 1/24. Je kunt er dus prima mee rekenen.

Richard

Beste Gerard,

Koosl heeft een mooi overzichtje gemaakt! Als je standaard van iedere dienst 30 minuten af wilt halen, kun je in de formules -0,5/24 toeveogen. 0,5/24 staat voor een half uur omdat 1 = 24 uur.
Je hoeft dan niet een cel met 0:30 te gebruiken.

Groeten,

Richard

Gerard,

=(B3>C3)-B3+C3-TIJDWAARDE("00:30")

Cel opmaken als :mm

Ad.

Gerard,

Dit was eigenlijk je bedoeling:

=((B3>C3)-B3+C3)*24-0,5
of
=REST(C3-B3;1)*24-0,5
Dan wel opmaak getal standaard

Ad.

Het lukt me helaas niet om een voorbeeldbestandje te plaatsen, kan ik eventueel wel even mailen.

De tijden staan in een cel.
Dus cel A = 17;00-00:30 cel B = 17:00-00:30 etc..

Gerard,

Mail het bestandje eens naar : adbecude@gmail.com
Ik zal er eens naar kijken, zet er dan wel even bij waarom je zet =17:00-00:30

Ad.

Gerard,

Ik heb een voorbeeldje op je mail gezet, voor de andere leden van het forum zet ik hem hier ook nog eens.

Groet Ad.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan