1750MHz op 1600MHz mobo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
hallo,

Ik zag vandaag een aanbieding van 2x4gb ddr3 1750MHz. Mijn vraag is nu: kan ik dit op een moederbord (ASRock N68 GE3 UCC) met max. 1600MHz ondersteuning? Ik neem aan dat hij ze dan underclocked en dat het dan geen problemen geeft?
Geheugen info:
2x4gb
1,5v
CAS latency: 9
geen ECC

Alvast bedankt!!

Hoi..

Ik zou het niet gokken.Er zijn namelijk borden die dan niet opstarten.Je krijgt dan direct biospeeps.Ik zeg niet dat bij deze het geval is maar je weet maar nooit.In combi met 1600 dan zou het zich normaal gesproken idd terugklokken.

Beter niet doen dus? Merk je verschil tussen 1600mhz en 1000mhz? Anders bestel ik 2x4 van Mushkin.

Bij normaal huis, tuin en keuken gebruik(incl gamen) zal je dat echt niet merken.Wat heb je nu zitten dan?Of waarom kijk je niet naar 1600?Dan heb je gewoon het meest maximale.

Ik heb er nu nog niets inzitten (is nog in aanbouw). Maar ik was wel van plan met m'n pc video's te gaan bewerken. Of maakt 't dan nog niet uit? Kijk niet naar 1600 omdat het dan gelijk 20 piek duurder wordt, en aangezien ik 'm zelf bij elkaar moet sparen ben ik een beetje zuinig met m'n geld :p.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan