17cm sspeakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

revange1

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Hallo

Ik weet dat ik hier nniet goed maar mischien kunnen jullie mij ook helpen.

Ik heb voor in mijn deur 13cm (120 watt) speakers zitten van pioneer.
Ik heb zelf in mijn hoedeplank 6x9 speakers zitten van pioneer en in mijn kofferbak ligt een versterker 1000 watt in (4 kanaals)
en een basbox 14inc.
en heb een pioneer radio met 2 ingangen, rode tullip en witte tullip.
daar heb ik een kabel van naar me verster lopen op het einde gesplits en in de versterker gestopt. dus heb ik in totaal 4 van die tullip dingen in mijn versterker.
ik heb daar ook de basbox op aangesloten en de 6x9 speakers.

nu heb ik 17cm speakers gekocht van pioneer met tweeters, ik dacht als ik tweeters eraf laat en de 17cm speakers achterin me auto bouw, waar normaal de deur zat van de passagier, in de zijkant dus.

dan heb ik in totaal dus 6 boxen in me auto. maar ik heb geen ingangen meer in mijn versterker. dus is het een optie om die speakers dan gewoon een kabeltje aantelkeggen in me auto en dan naar de radio lijd, daar moeten 4 boxen op aankunnen gesloten worden. en heb ik dan wel mooi geluid, en gaat het niet tenkoste van het geluid.

Hoi, ik snap niet helemaal hoe je dat nu hebt aangesloten, ik vermoed dat je ingangen zegt terwijl je uitgangen bedoelt en zo, en waarom je van 2 tulip stekkers naar 4 moet is me niet duidelijk. Ook de manier waarop je dat gedaan hebt??
Daarom is het handig om ook merk en type van je autoradio en je 1000W :) (polsdikke stroomkabels daarheen?) bassbox op te geven, dan kunnen we de technische specs/handleidingen er bij zoeken als die bestaan...

Voor zover ik het begrijp heb je op de aux uitgang je 1000W versterker aangesloten voor de 6x9" speakers en op de radio zelf de 5" speakers.
Meestal kun je idd 4 (2x 2) speakers op een radio aansluiten dus is - mits 6.5" achterin de deur past - dat geen probleem. De tweeters zou ik gewoon laten zitten...

Laatst bewerkt:
Hoi, ja de teeters zaten bij de 17cm boxen, maar die heb ik nergens aangesloten.
Maar de 6x9 speakers en de bassbox zitten op de verstekers, de 13cm zitten voor in de deur en die zijn op de radio aangesloten.

Nu wil ik 17cm sppeakers in de zijkant van me auto bouwen, waar normaal de 3e en. 4e deur zitten. Had gelezen dat. Daar de kabels al naartoe getrokken zijn, alleen geen boxen inzitten. Gaat over een peugot 106 accent 1994 3-deurs

Ik zet die 17cm speakers voorin en die 13cm speakers bouw ik dan bij de achterbank in de zijkant en die 6x9 spealers in de hoedeplank.

De 17cm op de versterker, de 13cm en 6x9 op de radio zelf.

Ok, lijkt me helemaal goed! Ik wist trouwens niet dat een peugeot 106 deuren had waar 17 cm speakers in passen. Maar als je handig bent krijg je veel voor elkaar mocht het niet helemaal passen . . . :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan