18,4 inch Akoya Medion laptop!?!? Goeie deal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartenDW

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo help-mijers! Ik ben op zoek naar een laptop waar ik mijn dagelijkse bezigheden op kan toepassen. Films kijken, muziek luisteren (via hoofdtelefoon), msn'en, mailen, WoW'en, internetten, office gebruiken. Geen zware toepassingen dus.

Nou houdt ik van groot, en dus ook van een groot scherm. Daarom ben op de Akoya Medion MD97320 gestuit.

Specs:

Main Specifications
Productbeschrijving Medion Akoya MD97320 - P8610
Processor Intel Dual Core T3400 - 2,16GHz - L2 1MB
RAM 4096MB / 4GB
Garantie van de fabrikant 3 jaar
Harde schijf 320GB
Optische opslag DVD(RW) Super Multi double-layer drive
Display 18,4" TFT - 1680 x 945 - 16:9
Ingebouwde apparaten Dolby Pro Logic IIx, webcam 1.3MP
Graphics controller NVIDIA GeForce 9600M - 512MB
Kaartlezer 4 in 1 (SD-, MMC-, MS- en MS Pro)
Netwerk 802.11b/g/n-Draft draadloos, 10/100/1000 Gigabitethernet

Uitbreiding / Aansluiting
Interfaces 3x USB 2.0
1x eSATA
1x ExpressCard slot /54
1x HDMI
1x VGA
1x RJ45
1x Cardreader 4-in-1
1x Audio in
1x Audio uit (headphone)
1x 6 kanaals (audio analoog + S/P-DIF)

Diversen
Meegeleverde accessoires Draagtas, Optische USB scroll muis

Besturingssysteem / Software
Inclusief OS Microsoft Windows Vista Home Premium

Is dit een goed systeem (met betrekking tot o.a. de resolutie van het scherm, 1680 x 945 - 16:9 is dit wel goed/zuiver voor een 18,4 inch?

Kunt u mij vertellen of dit een goede aankoop is? (648,00)

Groetjes,

Maarten de Winter

BRON: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00662719

Oeps, ik hoor net dat deze laptop niet meer leverbaar is bij computerland. Heeft iemand een andere laptop (+- 18 inch) voor een leuk prijsje?

Groetjes

Maarten,

Heb voor je gekeken en ben eigenlijk op twee laptops uitgekomen.
Acer Aspire 8930G-643G25MN
Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650 NR041

Ik moet erbij zeggen dat Acer niet bepaald bekend staat om de service. Sommigen beamen dit, anderen zeggen dat ze nog nooit problemen hebben gehad. Maar ik denk dat dat is omdat ze (nog) geen contact hebben moeten opnemen met Acer omdat de laptop het niet meer deed.
Bijna iedereen in mijn vriendenkring met een Acer laptop is niet tevreden over de service.
Sommige waren de laptop wel 1,5 maand kwijt tijdens een reparatie!

Wat die Fujitsu Siemens betreft, service is goed, en de specs zijn ruim voldoende voor jouw bezigheden.

Mijn voorkeur valt voor de Siemens. Is dit een betrouwbaar/goed merk? Ik weet niks van de kwaliteit die Siemens levert qua laptop.

Daarnaast, is een 18inch laptop een goede keuze? prijs/kwaliteit verhouding gericht bedoel ik daarmee. Het scherm is namelijk groter dan andere laptops met dezeflde inhoud/waarde. Hoe komt het dat deze Siemens en Acer even veel kan leveren qua prestaties als een 15,4 inch laptop en toch even duur is?

Is 700 euro voor de Siemens een goede prijs? Is 18 inch een leuke maat voor laptop qua films downloaden en bekijken?

Bedankt alvast!

Is dit een betrouwbaar/goed merk? Ik weet niks van de kwaliteit die Siemens levert qua laptop.

Dit merk staat goed aangeschreven, weinig problemen mee. Er zullen er echter altijd mensen zijn die niet tevreden zijn over dit merk. Maar dat is bij elk merk en zal ook zo blijven.

Is een 18inch laptop een goede keuze? prijs/kwaliteit verhouding gericht bedoel ik daarmee.

Of een 18" laptop voor jou een goede keus is bepaal je zelf. Persoonlijk vindt ik 17" eigenlijk al te veel. Wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding gezien is deze laptop goed te noemen.

Hoe komt het dat deze Siemens en Acer even veel kan leveren qua prestaties als een 15,4 inch laptop en toch even duur is?

Dat is niet helemaal waar. Ik heb nog nooit een 18" laptop gezien voor onder de 500 euro. Laptops met een schermdiagonaal van rond de 15" zul je daar echter genoeg tegenkomen.

Is 700 euro voor de Siemens een goede prijs? Is 18 inch een leuke maat voor laptop qua films downloaden en bekijken?

De prijs voor deze laptop is gewoon goed te noemen. Je krijgt er veel voor terug. Of laptop met 18" goed is voor het bekijken van films en dvd's is eigenlijk persoonlijke smaak. Echter denk ik dat je met een 18" laptop (breedbeeld) wel goed films kunt kijken. Maar dan wel van een grotere afstand dan bij een laptop met bijvoorbeeld 15"

Top bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik voor deze Siemens ga. Ik ga nu nog even rondneuzen maar ik denk dat ik hem dan bestel via laptopshop.nl. Is dez website betrouwbaar (ook qua garantie: ''voor 22:00 besteld, morgen in huis'' en garantie e.d.?

Laptopshop.nl wordt over het algemeen goed beoordeeld door consumenten die er iets gekocht hebben.
Een overzicht van garantiebepalingen vind je hier.
Een overzicht van enkele reviews vind je hier.

Laatst bewerkt:
Dank voor uitleg.

Ik ben gestuit op een probleem.

Volgens tweakers.net heeft de SIemens Amilo Xi 3650 een: Intel Core 2 Duo Mobile T6400 (processor)

maar

Volgens notebookcheck.nl heeft de Siemens AMilo Xi 3650 een: Intel Core 2 Duo T9400

Daarnaast kan ik de laptop die bij tweakers wordt aangeboden voor 700 euro kopen en de laptop die bij notebookcheck wordt aangeboden kost 1500 euro (volgens notebookcheck)

Is het verschil in processor 800 euro waard?

Link notebookcheck: http://www.notebookcheck.nl/Fujitsu-Siemens-Amilo-Xi3650.14243.0.html

Link tweakers: http://tweakers.net/pricewatch/237775/fujitsu-siemens-amilo-xi-3650-nr041.html#tab:info

Dit viel mij op, en ik vind het raar.!?!

Help mij =)

Ten eerste denk ik dat het gewoon een ander model is, gezien het feit dat er op Tweakers.net achter de laptopserie NR041 nog wordt gemeld. Waarschijnlijk is de laptop op Notebookcheck een 'betere' in die serie.
Verder is het verschil van die processor bij lange na geen €800,- waard, helemaal als ik zie wat je met de laptop wilt gaan doen.
Ben even een klein uurtje weg, mocht je nog vragen hebben.

Dank voor grote hulp ect.

Heb vandaag echter gesloten dat ik toch geen 18 inch laptop wil haha. Deze lijkt me op een bepaalde manier onpraktisch ivm studie en op schoot nemen. Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een laptop voor max. 700 euro waar ik het optimale zo'n beetje uit kan halen. Bijvoorbeeld dat ik hem kan afhalen bij computerland en dat ik daar ook m'n service heb of bijv. My Com. Bent u toevallig op de hoogte van momentele aanbiedingen qua laptop bij computerland/mycom? Ik ga nu even speuren op de sites mocht u iets weten verteld u het mij =D

Ik krijg trouwens zoveel hulp op deze site voor meerdere dingen dat ik wel een donatie wil doen voor de goede hulp ect. Vind het altijd wel leuk zo'n community die zijn bezoekers goed helpt ;)

Groet en tot hoors!

edit: wellicht http://www.laptopshop.nl/product/68467/asus-pro76sl-ty053c.html een leuke? Blue Ray speler erop ook nog voor dezelfde prijs. Is deze processor en videokaart een beetje netjes voor spelletjes die 1 of 2 jaar oud zijn? WoW en Counter Strike Source?

Laatst bewerkt:
Was wellicht iets geweest, maar is niet meer leverbaar daar.
Verder is een 17"3 scherm niet gek veel kleiner dan een laptop met een beeldscherm van 18". Ik zal voor je zoeken.
Nog meer wensen eigenlijk voor de specificaties?

Maarten,

Ben overigens blij te horen dat je een donatie wilt doen. Dat stellen we erg op prijs.
On-topic: Ik heb even gezocht voor je, en ben uitgekomen op deze laptop die er uitsprong. Hij is bij Computerland, mooi meegenomen dus. Let wel op, de laptop heeft geen besturingssysteem meegeleverd/voorgeïnstalleerd.

Zal zoiezo nog even verder voor je kijken.

EDIT: hier overigens een lijst met de laptop die ik voor je heb uitgezocht, ik heb specifiek gezocht op 16"-laptops. Hoewel er een aantal 15,6" hebben als schermdiagonaal.

Laatst bewerkt:
Ben toen ik je bericht las gelijk naar de Computerland gegaan. De laptop was helaas niet meer verkrijgbaar, dus moest ik voor een andere optie gaan. Vervolgens ben ik naar de MyCom gegaan en heb daar door een vakman (want bij de mycom staan helaas maar waar 17 jarige knullen met 0,0 verstand van laptops) en heb ik een ASUS laptop besteld. Deze kon ik bestellen voor 600 euro. Hij vertelde mij dat deze laptop aan mijn eisen voldeed en dat ik er een gratis laptop-tas bij zou krijgen t.w.v. 60 euro omdat ik een vaste klant ben.

(Heb daar in 2003 een pentium 4 gekocht waar ik nu nog steeds mee werk)

Heb bij de MyCom 2 jaar fabrieksgarantie en nog een extra jaar service garantie van MyCom.

Ik zal de specs van de laptop nog posten, ik haal hem morgen op als ik naar de tandarts ben geweest.

Ik zal ongetwijfeld nog vragen hebben over vista op deze nieuwe laptop, zal ik die in deze topic stellen of in een andere topic?

Mijn vraag is in ieder geval opgelost, super bedankt voor de grootste aandacht.

Mijn donatie zal deze week zeker nog volgen, en ga proberen om zelf ook eens wat vragen te beantwoorden in dit forum (tis hier mooi gezellig!)

Bedankt en tot hoors,

Maarten

deze heb ik besteld: http://www.mycom.nl/products/view/224493.aspx

Kan iemand mij nog een bevestiging geven dat dit een goed genoege laptop is voor mij?

eisen:

- meerdere standaard applicaties openen tegelijk (word + internet + winamp)
- spellen spelen zoals World of Warcraft (wie niet?) en Counter Strike Source bijv?
- films kijken =D

Hij is dan wel 15,6 inch, ik heb hem bekeken en het leek me groot genoeg.

Is dit een goede koop? Ik hoop het want ik ga em morgen halen =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan