1800 XP systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallol ik heb een AMD 1800 XP computer en was in de veronderstelling dat ie dan 1800 mhz zou zijn, maar als ik in mijn systeem gegevens kijk zie ik dat mijn processor maar een kloksnelheid van 1150 mhz heeft.
Klopt dit of niet??
Ik weet niet wat een AMD 1800 XP inhoud.
Iemand enig idee??

De 1800 XP heeft die naam omdat die kwa prestaties gelijk loopt met een Pentium IV 1800 MHz. In werkelijkheid is ie maar 1.53 GHz. Dus gewoon een verkooptrucje.
Maar volgens mij is jouw bussnelheid verkeerd ingesteld. Want die van de Athlon XP is 133 MHz en die van jou staat waarnschijnlijk op 100 MHz.

11.5 x 100= 1150 MHz
11.5 x 133= 1530 Mhz

Die 11,5 staat voor de multiplyer.
Deze bussnelheid is waarnschijnlijk gewoon in te stellen in je BIOS.

Een AMD 1800 XP draait eigenlijk op 1530 mhz, dit alles door de marketing stunt en het verhaal dat niet alleen de snelheid van de cpu belangrijk is.

De 1150 die jij ziet is dus wel te laag, vermoedelijk komt dat doordat je moederbord nog op 100 (200) mhz staat ingesteld ipv op 133 (266).
Kijk dus even in het boekje van de fabrikant (van het moederbord) of op hun site hoe je dat veranderd.

Aha ik had inderdaad ook begrepen dat ie iets van 1500 mhz moest zijn... ik hoop dat ik dat zelf kan veranderen, want ik neem aan dat ie dan wel iets sneller gaat of is dat niet zo???
En kan iemand mij precies vertellen wat ik in de bios moet doen en waar?

Meestal start je het BIOS op met de DEL-toets. Als je in het BIOS bent kun je gewoon ff door de munu's heen scrollen en je ziet het vanzelf wel staan. Niet zo moeilijk.

Mogge sandra

in je bios ga je naar freqenty/voltage control en daar zet je de cpu fsb clock op 133.
Dan zou je op 1530 moeten draaien.

Geplaatst door dubbele
Mogge sandra

in je bios ga je naar freqenty/voltage control en daar zet je de cpu fsb clock op 133.
Dan zou je op 1530 moeten draaien.

Hoi, alles goed???
ff over die frequency/voltage control, ik kan daar met page up of page down helemaal niet komen, ik kan alleen de cpu speed veranderen van 100/100 naar 100/133, dat heb ik gedaan maar hij blijft 1150 mhz aangeven...
Waarom kan ik die settings daar niet veranderen???
Staat de boel dan op slot ofzo??

Alles in orde hierzo :)

Dan zou ik het boekje van je moederbord even inkijken .
Bij mij werkte het op deze manier misschien is jouw bios anders.

zou zeker je boekje ff raadplegen kon bij mij het aleen ook maar met jumpers op het moederbord veranderen.

enja hij zal er wel iets sneller door gaan draaien

Ik bel die lui van de winkel wel waar ik hem heb gekocht, laten die het lekker doen... ik heb er genoeg voor betaald en heb garantie... maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Is heel simpel:
via handleiding opzoeken welke FSB je CPU moet draaien (1800=133mhz). Via de jumpers op moederbord de juiste instelling en wellicht hoef je dan niet eens meer iets in het BIOS te wijzigen.
suc6

Geplaatst door dubbele
Late ze je dan ook meteen vertellen hoe ze het gedaan hebben:)

Ja zal ik doen, dan kan ik het de volgende keer zelf.....
Ik probeer ze nu te bellen maar er wordt niet opgenomen:evil:

Geplaatst door dubbele
More for less zeker :-)

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :

:D "Less fo More" zul je bedoelen hahahahahahha!!!!

Is gelukt, ik moest zowel voor als na de / 133 zetten ik had het alleen voor de / gedaan...

Iedereen bedankt voor de reacties:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan