192.168.x.x naar 10.0.0.x KPN Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo
Ik wil graag de ip adressen van 192.168.x.x veranderen naar 10.0.0.x
Moet ik hiervoor static ip's gebruiken?
ik heb de kpn router vgv7519 arcardyan ofzo

Hopelijk weten jullie iets
ik heb admin access maar kan nog heel wijnig en weet niet hoe ik de firmware moet updaten!

Alvast Bedankt
Sherin Bloemendaal

Even een tegenvraag. Waarom zou je dat willen doen?

Meestal geeft een DHCP server adressen uit. Het maakt niet uit of je nu als rangen 10.0.0.x of 192.168.x.x gebruikt.
En nee, je hoeft geen statische IP adressen te gebruiken.

Ik gebruik persoonlijk: 192.168.1. 51 t/m 192.168.1.120 voor dynamisch IP adressen. In het range tot 192.168.1.50 zitten mijn servers cq. NAS, in het range boven 192.168.1.2121 zitten mijn satelliet ontvangers.

Er kan een goede reden voor zijn, bijvoorbeeld als je met meerdere netwerken wilt werken en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen.
Vaak kunnen die ook eenvoudiger worden opgelost, vandaar mijn vraag naar de reden van het willen wijzigen van die range.

Je zou de lan instellingen moeten aanpassen in je router. Hierin moet je onderandere IP adress en subnetmaks instellen. Screenshot van de lan instellingen image.jpg.

Mogelijk moet je ook dhcp instellingen aanpassen.

Er kan een goede reden voor zijn, bijvoorbeeld als je met meerdere netwerken wilt werken en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen.
Vaak kunnen die ook eenvoudiger worden opgelost, vandaar mijn vraag naar de reden van het willen wijzigen van die range.
Een terechte vraag... want een topic starter die met meerdere netwerken zou werken.. zou dit zelf wel weten... Ben ook erg benieuwd.

Laatst bewerkt:
hij werkt nu weer:)
zie links!
dat zijn de enige setting die er zijn die ik kan vinden op de router page!

289yd53.jpg

Dit plaatje zegt ... dat je eert het lokale adres vd router op bijv 10.0.0.254 moet zetten (=gateway...)
Die staat nu nog op 192.168.2.....

Dan pas kun je de DCHP pool invullen...
Dan zou het goed moeten zijn...

Alleen moet je vermoedelijk een computer tijdelijk op een vast IP adres zetten, anders kan je misschien niet
meer op de router inloggen...

nou ik heb de handleiding gelezen en dat ziet er ff ander uit dan mijn page van de router!
Kijk maar hier op pagina 32!
https://www.kpnserviceweb.com/servi...7519 Router voor OPIB Zakelijk xDSL v1 2.pdf
Daar staan ook de DHCP settings!
en dat staat er bij mij dus niet!:(
Team viewer is mogelijk! (contact via mail voor het id en ww! kijk bij mijn profiel)
ik snap het nu niet meer:(

Alvast Bedankt!
Sherin Bloemendaal

Laatst bewerkt:
Kun je niet op p33 bij LAN-IP komen van dat plaatje?
Die moet je op 10.0.0.1 zetten of 10.0.254
De experi box van de KPN is redelijk afgeschermd..... dus is die optie bij jou er mogelijk niet...
Dan... moet je gaan surfen hoe die verborgen pagina heet en dat gebruiken....maar dan is het geen officiele optie... dus gaat het mis... dan heb je een probleem als een factory reset niet meer lukt...

het lijkt erop dat de router een firmware update nodig heeft!
bij versie van kpn handleiding staat versie 3 en bij mij staat versie 2
hoe moet ik updaten?
p33? wat is dat precies??

Alvast Bedankt
Sherin Bloemendaal

Pagina 33 eentje verder dan die je noemde....
Firmware updates: kijk op de service pagina's van KPN of je dit zelf kunt. Meestal wordt dat gepusht.

Je kunt toch op het plaatje zien dat je dat in moet vullen.... zonder extra tekst moet dat toch ook lukken..
LAN IP ... 192.168.1.254
dus dat wil jij in de 10 range hebben dus vul je in
10.0.0.1 of 10.0.0.254

Soms wordt een firmware update gepushed door het uitschakelen van het modem, even wachten, en opnieuw inschakelen. Zo werkt (in theorie altijd) het bij online.

ja het problem is andre@home dat dat kopje er NIET staat:(
daarom deze vraag! hoe het dan wel moet!
ik zal het proberen Lutz!
Jullie horen het nog wel als de firmware update gelukt is!
VOLGENDE PAGINA VAN DE VRAAG STAAT DE REST!!!!!!!!!!

Alvast Bedankt
Sherin Bloemendaal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan