• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1e-86

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightning

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Ik heb wat zitten zoeken op dit forum naar een oplossing, maar ik vind niet meteen een antwoord. Ook op andere forums al gezocht, maar zonder antwoord.

Bij het intikken van een getal in Excel krijg ik een merkwaardige formule. Het getal 1 wordt 1E-86, het getal 2 wordt 2E-86 enz... Ik ben al gaan kijken in celeigenschappen, maar ik vind niet meteen iets dat fout is.

Het probleem doet zich voor bij elk nieuw document dat ik open en bij elk bestaand document.

Bij opmaak en opmaakprofiel staan ingevuld :
- getal : standaard
- aangepast : standaard
- speciaal : nederlands (belgië)
- wetenschappelijk : decimalen 2

Wie kan Excel doorgronden om dit vervelend probleem op te lossen ? :(

Excel probeert een logische volgorde te zoeken voor de ingegeven getallen/woorden. Zoals bij de dagen, maanden enz.

Je kunt e.e.a. gewoon aanpassen.

Ik heb inderdaad die celeigenschappen al uitgeprobeerd. Daarna gezocht op dit forum (en andere). Het kan toch niet zijn dat ik een systeemherstel moet doen om dat probleempje opgelost te krijgen ?:rolleyes:

Dit heeft niets met celeigenschappen te maken en een systeemherstel werkt niet, er is niets te herstellen. Deze functie zit standaard in Excel.

Ah, een stap vooruit. Ik kijk dus niet in celeigenschappen en dus ook niet in opmaakprofiel. Blijft dan nog de vraag : waar kan ik standaardfuncties wijzigen ?:rolleyes:

Tools > options > Customs lists (extra > opties > persoonlijke lijsten)

misscien is het getal te groot voor de cel. In dat geval zou je de kolombreedte moeten vergroten...

'Persoonlijk lijsten' heet bij mij 'aangepaste lijsten' en daar zijn heel wat mogelijkheden. Ik heb wat vanalles geprobeerd, maar nog steeds zonder resultaat. Weet u niet precies waar ik iets moet wegvinken of aanvinken ?:confused:

Er is niets aan te vinken of weg te vinken. Bij aangepaste lijsten kun je een eigen logisch lijst aanmaken.

Nogmaals, je hebt geen probleem. Excel doet precies wat Excel moet doen.

Ja, ik denk dat ik kan volgen. Ik maak dus daar een nieuwe lijst met 'toevoegen'. Maar welke gegevens moet ik in die lijst zetten om bijvoorbeeld het cijfer één effectief een cijfer één te laten zijn en niet 1E-86 wat het nu is als ik het cijfer 1 intik.

Kijk eens bij opmaak, opmaakprofiel.
Wat staat daar bij standaard en dan bij getal? Ik vermoed wetenschappelijk. Pas dat dan aan naar standaard.

Probleem opgelost :
Extra/opties/bewerken. Daar vink je 'Vast aantal decimalen' uit. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan