1e installatie gaat mis, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToffePeer

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Zojuist start ik voor de eerste keer mijn nieuwe laptop, en de laptop geeft vervolgens aan dat hij bezig is met het installeren van vista, aangezien hij voor de 1e keer wordt opgestart. Helaas bleek dat de stekker niet goed in de laptop zat en daardoor viel de laptop uit tijdens deze eerste installatie. Als ik vervolgens windows start dan geeft hij een error dat er installatieproblemen zijn (logisch, de installatie was nog niet klaar) en dat ik de computer moet herstarten om vervolgens opnieuw de installatie uit te voeren. Dit krijg ik elke keer als ik de windows start.

Als ik de recovery DVD invoer, dan krijg ik geen installatie wizard of iets dergelijks, maar start windows gewoon weer en krijg ik dezelfde error. Ik ben niet zo bekend met de bios-setup (heet dat zo? het blauwe menu zeg maar). Mijn vraag is daarom hoe ik vanuit het eerste opstart-scherm naar de Windows recovery DVD kan om windows opnieuw te installeren via de DVD, want ik neem aan dat dit nu de enige oplossing is.

Alvast ontzettend bedankt! Echt superstom dat de stroom ineens eraf ging, waardoor ik hier nu mee zit.

Nee, er zit helaas geen handleiding bij (behalve veiligheidsaspecten). Wordt dit echt een probleem denk je?

Zeg even om welke merk en type laptop het gaat.
Probeer eens in de bios te komen door tijdens het starten van de PC "Del" of F10 of F2 ingedrukt te houden.
Is een beetje afhankelijk van je laptop.

CrashPuppy

Laatst bewerkt:
Het gaat om de Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535

Ik kan overigens wel in de bios komen (inderdaad met F2), maar ik ben niet zo bekend met alle opties die dan verschijnen. Vandaar dat ik niet weet hoe ik vervolgens de DVD recovery moet starten. Ik heb geprobeerd om naar 'boot' te gaan en dan de DVD-ROM aangeklikt, maar toen lukte het niet. Ik heb geen flauw idee of dat inderdaad de goede methode is.

Bedankt voor de snelle reactie trouwens!

DVD-rom was al goed.
Disable alle overige bootopties of zet deze op NONE.

Ik ken de menustructuur niet, maar toch.

Jep het is gelukt! Thanks! Vista draait nu.

Nog één laatste vraagje. Vista geeft aan dat er geen netwerkapparatuur geïnstalleerd staat, terwijl er wel gewoon wifi op zou moeten zitten. Zou het zo kunnen zijn dat door mijn verkeerde windows installatie sommige drivers nu niet zijn geïnstalleerd met de recovery DVD?

Klopt het trouwens ook dat windows vista zoveel ruimte in beslag neemt? Het is ook verdeeld over meerdere schijven zie ik. In eerste instantie lijkt dat een beetje raar, maar is misschien ff wennen.

Bedankt !!

Ik zou nu gewoon ff de updates via de site van de leverancier proberen te halen.
Het kan i.d.d. zijn dat de recovery niet volledig is, maar of dat wel zo mag zijn weet ik niet.
BTW. Ik weet nog te weinig van vista, maar ben al blij dat ik je met het recoveren van het systeem op weg heb kunnen helpen.

Fijne feestdagen!

CrashPuppy

Ik zit nog met een probleem.

Door de herinstallatie is windows vista volgens mij (gedeeltelijk) 2 keer geïnstalleerd. Als ik de laptop opstart, dan krijg ik de keuze uit 2 keer Microsoft Windows Vista. Daarnaast neemt windows echt heel veel ruimte in beslag op de hard-discs. Ik wilde drivers installeren op de harddisc "Drivers C:", maar dat lukte niet omdat die al helemaal vol was (paar gigabyte lijkt me erg veel voor alleen drivers). Ik vermoed dat er wellicht een bepaalde back-up is gemaakt toen de 1e installatie fout ging, en dat deze bestanden nu heel veel ruimte in beslag nemen. Als ik schijfopruiming van "Drivers C:" doe, dan zie ik ook dat hij erg lang bezig is met het "analyseren van bestanden met geheugendump na systeemfout".

Weet iemand hoe ik deze bestanden kan verwijderen, zodat ik gewoon weer 1x windows erop heb staan? Ik ben bang dat als ik opnieuw de Windows recovery doe, dat vista er dan 3 keer op staat. Hoe kan ik dit vermijden?

Wanneer je opstart via de DVD krijg je normaal een lijst met alle harde schijven, voor waar je vista op gaat zetten. Daar kan je ook kiezen om de schijf eerst te formateren. En dan formateer je alle schijven en kan je verder met de installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan