1e pc wel goed internet, andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo,

Ik zit met een delicaat probleem naar mijn inziens.
Wat is het probleem. Ik zit nu op een pc, waarvan het internet perfect doet. Niets aan de hand.
Maar sinds kort heb ik een pc elders in huis staan waarvan het internet bijna dood is (zelfde netwerk, modem, switch, alleen andere kabel richting switch).
Ik heb win xp opnieuw geinstalleerd, hetgeen niets helpt. De pc geeft aan dat hij wel verbonden is met internet, maar op de vage manier ontvangt en verzendt hij geen pakketjes.
Heb al ipconfig gedaan, gepinged. Pingen op eigen ipadres werkt perfect, richting de router geeft ie af en toe een timeout.
Ip-adressen wordt door DHCP toegekend, als ik hem instel als statisch ip-adres geeft geen oplossing voor het probleem.
Zoals ik al zei dacht ik het probleem op te lossen door XP opnieuw te installeren. Maar heb nu nog niets meer op de pc gezet en hij doet het dus niet.
Netwerkkaart is een REALTEK 8139 Family fast ethernet met 100/10 MBps. De pc is overigens een jaartje oud. Omdat het dus bij de ene pc wel goed internet is, lijkt het mij aan de pc te liggen en niet aan de modem of wat dan ook.....
Wie o wie heeft een oplossing voor mij? Mijn dank is groot.

Bijlagen

• verbinding.JPG
    verbinding.JPG
    24,7 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Zou het kunnen zijn dat de netwerkkaart kapot is???

Want aan de kabel heb ik m'n laptop gehangen en toen had ik perfect internet.
Sluit ik de kabel weer aan op de vaste pc, heel langzaam internet, downloadsnelheid op 8 kb/s, normaal 320 kb/s.

Heb um maar weg laten brengen.... kost weer geld.

Bleek niets aan de pc te liggen, netwerkkaart wel correct. Het betrof de USB-printer die een storing gaf waardoor het internet vet sloom werd. Nu is de usb eruit en internet doet het weer... waar maar raar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan