1e record of nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Office versie
miDer
Ik heb de volgende vraag.
In een sub form kan de gebruiker middels de knop verwijderen een record verwijderen.
Ik wil dan dat na de verwijdering het eerste record actueel Wordt. Als er geen records meer zijn moet automatisch een nieuw record getoond worden. Deze mogelijkheid ook als de toepassing wordt geopend en er is geen actueel record aanwezig. Mijn poging.
Code:
 Dim rs As Object
Set rs = Me.Recordset.Clone
 Rs.GoToRecord , "", acFirst
If rs.NoMatch Then
     DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Je kan ook de recordsource van dat formulier terug instellen. Dan wordt de focus automatisch op het eerste record gezet.

Gewoon een requery doen op je formulier lijkt mij.

Nadat een nieuw record wordt getoond heb ik een functie die automatisch van het nieuwe record een aantal velden invult.
Vandaar deze procedure die kijkt of er een nieuw record getoond moet worden en vervolgens dan vast een aantal in een vooraf opgeslagen instellingen invult.

Kan je die instellingen niet beter in de default waarden voor die velden zetten? Zo worden er geen nutteloos nieuwe records aangemaakt.

Lijkt mij ook een veel betere optie. Je kunt met VBA heel makkelijk de DefaultValue van een object instellen op elke gewenste waarde. Zomaar nieuwe records aanmaken maakt je db alleen maar nodeloos groter.

Bedankt voor jullie oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan