1ste partitie boot normaal, maar xp niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-info

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Ik heb vandaag de HD van mijn externe schijf als een interne schijf geïnstalleerd, omdat deze groter en sneller is.

Gezien er al data op stond (19 GB) heb ik twee andere partities bijgemaakt mbv PartitionMagic 8.0, waardoor ik dus het volgende heb:
Partitie 1 = Win ME = FAT32 = 5GB = primair
Partitie 2 = Win XP = NTFS = 40 GB = logical
Partitie 3 = Backup (met daarin de 19 GB behouden) = FAT32 = logical

Ik had eerder images gemaakt met Ghost 2003, zodat ik dus gewoon diende te kopieren.
Na bovenste kan ik in Winme booten, maar Win XP boot maar gedeeltelijk op en blijft dan hangen. Ik kan echter de muis wel bewegen.
Ik heb ook al geprobeerd om niet met images te werken maar rechtstreeks een kopie halen van de originele schijf. Geen resultaat.

C:\boot.ini heb ik ook al aangepast, omdat deze in na Ghost ook de partities van de originele disk meerekend, waardoor ik het volgende krijg (daaronder de aangepaste):

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
C:\="Microsoft Windows"

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
C:\="Microsoft Windows"

Iemand een idee wat het probleem kan zijn??

Bij voorbaat dank!

Ten eerste: met Ghost wordt je bootloader ABSOLUUT niet aangepast. Ten tweede: Dat C:\... deel moet worden vervangen door een multi(0)enz deel, dat correspondeerd met je partities. Kijk in me MS knowledgebase voor meer info.

Ten eerste: Ik heb even voor je gekeken. Zit HIER misschien iets voor je bij?

Ten tweede: Is het geen optie om WinXP opnieuw te installeren? Dus vanaf de CD installeren en daarbij de tweede partitie formatteren, in plaats van werken met Ghost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan