1tb > 8 Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo

Vandaag een nieuwe Samsung Spinpoint F1 harde schijf ontvangen van 1 TB

Kabeltjes er ingeplugd , ik zou hem formateren maar ik kom erachter dat de schijf maar 7.85 GB heeft.

Ik formateer hem met XP Pro , ik heb het ook geprobeerd met Acronis True Image 11 met hetzelfde resultaat.

In mijn BIOS staat dat de schijf een groote heeft van 30 MB

Heb ik een kapotte schijf gekregen of doe ik iets verkeerd ??

Ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen maar voor de goede manier van installeren moet je de harde schijf in de BIOS laten herkennen. Bij SATA. Heb je dat gedaan en staan in de BIOS alle instellingen betreffende harde schijven goed, dan zou je eens moeten nagaan of de versie van het BIOS dat jij gebruikt dergelijk grote harde schijven wel herkennen kan. Deze waren er waarschijnlijk nog niet toen de computer gemaakt werd. In dat geval heb je een biosupdate nodig die dergelijke informatie over sporen en sectoren wél bevat. Je kunt de lijst met updates bekijken op de website van de fabrikant van jou moederbord. Hier staat dan bij tot welke maat harde schijf de verschillende versies verbeterd zijn. De laatste is meestal de beste. Ga daar dus eens na of dit het probleem kan zijn. Bij die laatste update staat bijvoorbeeld: "ondersteund nu ook harde schijven tot 500 Gb. en je weet genoeg.

Reactie

Alfred 2

Ik dacht het opgelost te hebben met HDD Capacity Restore , ik zag idd 930 GB maar Vista herkende de schijf niet.

Mijn Thread op Tweakers

Ik heb de schijf retour gedaan , RMA'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan