1x GTX 590 Vs 2x GTX 580

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hurricane2k

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Ik heb een vraagje aangezien ik binnenkort me nieuwe pc ga bestellen en er nog niet helemaal overuit ben welke videokaart ik erin ga doen vraag ik me af wat nu eigelijk beter zal zijn ?

1x

asus_gtx590_preview.jpg

2x

asus_gtx580_videocard.jpg

Ik hoop dat iemand me hier wat informatie over kan geven !

alvast bedankt !

2x GTX580 is sneller. Als je even 5 minuten gegoogled had, had je dat zelf ook wel kunnen uitzoeken....

Echter heb je voor de meeste games genoeg aan een enkele GTX580, die 2e is leuk als je je ouders of jezelf wilt pesten met een lekkere energierekening

Ik had al beetje gezocht op internet maar kwam niet veel tegen , Gaat 2x GTX580 dan echt zo veel stroom gebruiken ?:shocked:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had al beetje gezocht op internet maar kwam niet veel tegen , Gaat 2x GTX580 dan echt zo veel stroom gebruiken ?:shocked:

244Watt maximaal voor een enkele kaart, x 2 = 480watt, reken daar het verbruik van de rest van je systeem even bij en je zit met volledige belasting tegen 6 a 700watt aan te kijken. Verwarming heb je dan ook niet meer nodig :)

Plus, zoals erwin10 al dunnetjes aangeeft. Als je gebruik gaat maken van Nvidia Surround (zo heet dat volgens mij) dan is het wel een leuke toevoeging, 2 van die monsters. Maar als je een enkel 22" 1920x1080 schermpje hebt, is het zonde van je geld omdat die 2e kaart gewoon niks toevoegt voor zo'n "klein" scherm.

Ik denk dat je zelfs aan een enkele GTX580 al wel genoeg hebt voorlopig ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan