1x lange toon, 3x korte toon

Status
Niet open voor verdere reacties.

NewbiProgrammer

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Beste Helpmij.nl members,

Ik heb mijn pc gister vervoerd met de auto. Nou wou ik hem weer aanzetten, maar hij geeft nu bij het opstarten 1 lange toon en 3 korte tonen en ik heb geen beeld.

Nu heb ik op internet gezocht naar dit probleem en kwam ik erachter dit een Fout op de EGA-kaart was. Het probleem is dat er nergens bij stond hoe dit op te lossen valt.

Zou u mij misschien kunnen helpen / meer kunnen vertellen over het probleem.

B.v.d.

M.v.g.
mij

piepjes

Piepjes wijzen op een defecte harddisk, kapot geheugen en zo te horen EGA kaart.
Ik ken het aantal piepjes per object niet precies, maar ken het probleem van onderhoud van computers op school.
Je kan proberen de EGA kaart opnieuw te plaatsen, maar mijn ervaring is dat de betreffende hardware defect is en vernieuwd moet worden.

groeten van Amaldo

Bedankt voor uw antwoord.

Ik las ook op een paar andere sites dat het aan het ram geheugen kan liggen. Ik heb het ram net vervangen en hij blijft de 3 korte piepjes geven :(

Hallo

Alles eens goed stofvrij maken d.m.v. luchtdruk "compressor".

Ventilatoren blokkeren om te hoog oplopen toerental en eventuele schade te voorkomen.

De videokaart en het geheugen van deze p.c. eens meerdere malen in/uitpluggen , uiteraard bij een volledig spanningsloos systeem.

P.s. : Mits je deze symptomen enkel hebt na transport v/h toestel is er zo goed als zeker niks defekt , enkel slechte kontakten door vermoedelijk stof...

Peter

Beste VDK_P,

U bent een groot man. Ik heb net de videokaarten eruit gehaald afgestoft en er weer ingedaan en de computer werkt weer!

Heel erg bedankt, ik zat al een paar uur te prutsen met het ramgeheugen etc.

U hebt een jongen zijn weekend weer gemaakt :)

Dank u wel!

M.v.g.
Bram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan