2.5" ext hdd naar intern desktop computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
55
ik heb een externe 2.5" harde schijf (samsung mp0804h) die in een usb omhulzing zit. hij geeft echter altijd foutmelding "delayed write failure" bij het overzetten van bestanden. dit heeft hij op elke computer waar ik het op probeer en ik ben zelfs al data kwijt geraakt die erop stond. ik heb dus een beetje mijn vetrouwen in deze hdd verloren.

nu zit ik eraan te denken om hem dan maar permanent in mijn desktop computer te monteren, in de hoop dat hij het dan wel goed doet. d.m.v. de volgende kabel:

http://www.picco.nl/product_info.php?cPath=91_40&products_id=663

nu zou ik de hdd toch het liefst als mobiele opslagruimte houden en zit aan de volgende optie te denken, USB naar IDE 2.5" of 3.5"
http://www.picco.nl/product_info.php?cPath=91_192_189&products_id=2356

kan ik op dit product ook een interne dvd brander aansluiten om die mobiel te maken, dat zou helemaal fantastisch zijn.

bedankt voor jullie input.
 
Bij de beschrijving staat dit:

quote
Der Converter ermöglicht das Anschließen von 2.5” oder 3.5” IDE und SATA HDDs sowie CD-ROM, CD RW-, DVD-ROM und DVD RW Laufwerken an den USB Port Ihres PCs.
unquote

Dus lijkt me wel dan!

Ik denk alleen niet dat je hier de problemen mee gaat oplossen...
 
Ik denk ook dat het eerder een probleem is met je hardeschijf dan met de voeding of andere kabels.
 
ja die error hebben veel mensen schijnbaar met hun externe harde schijven op usb poort, maar nergens is nog een oplossing te lezen.

denk dat ik maar de USB naar IDE drive adapter van Conceptronic (CIDE23U) ga halen, kan ik hem altijd nog gebruiken om een externe dvd brander te maken. jammere alleen is als je harde schijf via usb monteert hij hem pas herkent als windows helemaal is ingelogt. als ik de harde schijf aan zou kunnen sluiten via verloop ide kabel op desktop computer kan ik misschien het probleem met een of andere diagnostics software beter bepalen.

jammer ook dat alle goedkopere computer onderdeel winkels niet in den haag zitten, allemaal in buiten de randstad. en helemaal naar alternate gaan in rotterdam is ook iets te veel moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan