2,8MB floppy?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quatroking

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
ik zag daarnet in m'n BIOS een optie om m'n floppydrive in te stellen op 2.8MB floppies. is het mogelijk om 1.3MB floppies hiernaar om te zetten, of weet iemand hoe ik hieraan kom?

alvast bedankt!

nee 1.44 is 1.44 .
2.8 wat moet je daar mee is dacht ik alleen maat in Japan te koop

nee, in japan is het 1,8. Ik heb zojuist de BIOS van m'n oude windows 3.11 vernieuwd (puur voor de oude spellen) en het zou makkelijker zijn om meer op een floppy kwijt te kunnen. Ook is het handig bij m'n laptop, die alleen maar floppy ondersteund.

3½ inch, (eigenlijk 90 mm) het meest gebruikte huidige formaat, en is beschikbaar (geweest) met capaciteiten van 720 kB (Double-Sided, Double-Density)), 1,44 MB (Double-Sided, High-Density) en 2,88 MB (Double-Sided, Extended-Density).

1,3 of 1,8 bestaan niet, en de 2,88 is nooit echt doorgebroken in Nederland, en zijn ook nergens te koop.

Hmm.;)

In Japan, ja.
If you own a 3 mode floppy drive and need to use the Japanese 1.2MB disk format, you must enable this feature by selecting either Drive A, Drive B or Both (if you have two 3 mode floppy drives). Otherwise, your 3 mode floppy drive won't be able to read the special 1.2MB format properly

En dan 1,8?

1,8 ja. maar bij m'n floppy kan ik ook 2,88MB op 3.5 inch instellen:confused:

EDIT:
is er misschien een programma om de capaciteit van een 1,44MB floppy te vergroten? ik herinner me dat ik vroeger vaak m'n floppies comprimeerde met Drivespace, om tot een uiteindelijke capaciteit van 2,5MB te komen. Deze compressie werkte alleen maar op windows 95, 98, en ME, waardoor ik er nu niks meer aan heb...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan