2 aansluitingen op 1 adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickyrutten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2007
Dag helpers,

Ik heb geen internet, maar wil dit wel, makkelijk zou je zeggen.
Alleen heeft onze onderbuurman ook internet van KPN (ADSL+bellen).
Nou is het zo dat we allebei op hetzelfde huisnummer zitten, dus allebei op 6, het schijnt niet te kunnen dat je dan allebei internet kan hebben.
Kent iemand anders dit probleem?Zo ja is dit wel of niet mogelijk en hoe?

BVD,

Nicky

Je kan wel een kabel internetverbinding en een ADSL internetverbinding op hetzelfde adres hebben.

Ja maar het probleem is dat we ook ADSL + bellen willen aangezien dit een stuk voordeliger is en we dan kunnen bellen, maar kan dit pertinent niet dan?

Je zou even moeten kijken of het een optie is om op het tweede aderpaar adsl binnen te laten komen maar dat is afhankelijk van hoe eea er bij jou uitziet qua isra punt.

het schijnt niet te kunnen

Heb je ook bij KPN geinformeerd hoe dat zit?

Heb je dan wel een eigen vaste telefoonlijn. Als dat zo is dan zou het toch geen bezwaar moeten zijn om deze om te zetten naar ADSL. Kan me niet voorstellen dat het iets met een huisnummer te maken heeft.

Ron

Het huisnummer heeft er inderdaad weinig mee te maken. Bij KPN heeft men een administratietool waarin alle aansluitingen staan opgeslagen en hierin komt het nogal eens voor dat het opgegeven adres niet overeenkomt met het geregistreerde adres. Zo kan het bij hoekhuizen bijvoorbeeld zo zijn dat de aansluiting niet staat geregistreerd op het werkelijke adres, maar op de aangrenzende straat. Dit komt dan door de plaatsing van het ISRA-punt in het huis.
Het zal in jouw geval dus waarschijnlijk zo zijn dat de aansluiting van de onderbuurman op nummer 6A staat geregistreerd en die van jou op 6B. En zoals hierboven al aangegeven, als je aparte telefoonlijnen hebt moet het zeker kunnen om beiden ADSL te hebben.
Ik zou het maar gewoon even navragen bij KPN en dan expliciet aangeven op welke etage je woont en waar je ISRA zit.
Succes ermee!!

Het is wel mogelijk, maar afhankelijk van wat er momenteel voor kabels liggen.

Ik ken wel meer mensen die dit hebben, voor als bijvoorbeeld de ene provider storing heeft. Dan heeft de ander provider dat misschien niet en kan je toch door internetten ;)

Mocht je er niet uikomen, dan kan je me een mailtje sturen, en kijk ik even voor je na hoe het bij jou zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan