2 accounts op outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvandalen

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
wie kan mij even helpen

het probleem luid als volgt

er is een laptop die met een intern mailadres wert maar de laptop word ook voor thuis gebruikt nu wil ik dus op die laptop een prive account maken op dezelfde mail
het is microsoft outlook

wie kan me in de vorm van een handleiding vertellen hoe ik dat moet doen

mvg bas:thumb:

Oke even voor mijn duidelijkheid:

Je hebt een laptop waarop nu een mail-account van je werk staat.
Thuis heb je een andere computer nog staan waarop je je privémail binnen krijgt.

Nu wil je zowel op de thuiscomputer als op de laptop de privémail ontvangen.

Klopt het zo?
En zou je ook willen vermelden welke Outlook versie je gebruikt, 2003 of 2007.

het is outlook 2003

over een compuetr thuis heb ik het neit

ik wil op de laptop zowel een account voor het werkmail( die heb ik nu ) en een account voor prive

Oke, wat je moet doen is een account toevoegen.

Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je dat doet.

Volg die stappen en het moet goed komen.

Standaard zul je een POP3-account aan gaan maken, zeker wanneer het om een provider-account gaat :)

tha devil ik ha nog 1 vraagje wat moet ikvullen bij inkomende e mail en server voor uitgaande e mail

mvg bas

Hangt van je provider af.

Over het algemeen is het voor inkomend pop.{provider}.nl of mail.{provider}.nl
Voor uitgaande meestal smtp.{provider}.nl

Die informatie kun je het beste opzoeken op de site van je provider.

Ligt eraan bij welke provider het mailadres onder gebracht is.

nou ik heb het ingevoerd hij kwam nu wel voorbij vooltooien maar ik zie nergen het 2e mail account hoe kan ik deze benaderen

Als je op verzenden/ontvangen klikt moet Outlook voor beide accounts gaan zoeken op nieuwe berichten. Dit zie je in het venster dat dan verschijnt. Ook moet de 2e account te zien zijn bij Extra - Emailaccounts - een account wijzigen of verwijderen. Zo niet, dan is er iets mis gegaan.

ja dat klopt allemaal maar hoe kan ik in de mailbox ( inbox) van het nieuwe account, en waarom kan ik geen mail stuuren naar het nieuwe mail adress

Je ontvangen berichten komen gewoon in je 'normale' inbox terecht. Als je mail verstuurt, welke foutmelding krijg je dan?

ik krijg als ik een mail verstuur naar eht mail adres een mail terug met als naam systeembeheerder en dat het mailtje neit verstuurd kan worden naar ....

Wat is de exacte melding? Geef het hele foutbericht hier eens.

ik denk te weten wat het probleem is het mail account bestaat neit hoe kan een accoutn aanmaken die wel bestaat, meo ik dezelfde naam invoeren als het 1e account?

******@mailbox.nl op 18-9-2008 14:13
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<psmtp30.wxs.nl (tcp-daemon) #5.1.1 smtp;550 5.1.1 <*******@mailbox.nl>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table>

Tsja, je moet natuurlijk wel een account bij een provider hebben. Dit werkt alleen als je provider of domeinhost (stel je hebt een eigen domein à la www.jouwnaam.nl) jou een mailadres heeft uitgereikt. En daar moet je dus o.h.a. voor betalen, tenzij je een gratis account zoals Hotmail (Live Mail) neemt. Die kun je overigens ook toevoegen in Outlook.

Laatst bewerkt:
Dat gaat niet. Degene die de prive mail naar haar stuurt moet natuurlijk wel kunnen kiezen tussen haar prive en haar zakelijke adres. Wat wel kan, maar ik weet niet of je dat bedoelt, is dat je op basis van bepaalde kenmerken van de (naar het zakelijke adres) verstuurde email, binnen outlook kan bepalen in welke map deze terecht komt. Stel, de prive mails komen altijd van Piet, dan kan je bij binnenhalen van de mail aangeven dat alle mails van Piet in de map 'Prive' terecht moeten komen. Maar ze komen dan natuurlijk nog steeds van haar zakelijke email account bij Fysergo.

neej dat is neit precies wat ik bedoelde maar ik heb het nu bij mezelf geprobeert een mijn eige outlook
daar heb ik mijn eigen ( bestaande ) hotmail adres ingevoegt maar nu krijg ik de fout dat ik me eerst meot aanmelden bij hotmail.general.mail ofzoiets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan