2 accounts zonder wachtwoord svp.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Hallo, op mijn laptop windows 8.1 zitten 2 accounts die beide om een wachtwoord vragen,vreselijk lastig vinden wij (65 jaar). nu heb ik via net????? mijn account ingesteld op geen wachtwoord meer te vragen, en is gelukt. Als we nu over schakelen naar mijn vrouw, dan vraagt hij wel om HAAR wachtwoord, schakel ik terug naar mijn account , dan ook wel wachtwoord invoern.
Beste helpers, is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen.

Ik wacht in spanning af, en alvast Bedankt. Kees

Wanneer je aangemeld bent met 1 van de 2 accounts druk je op CTRL+ALT+DEL en kies je voor wachtwoord wijzigen.
Vul nu GEEN wachtwoord in.
Daarna doe je hetzelfde voor de andere account.
Wachtwoord gewoon leeg laten dus.

Groeten Marcel

Goede avond hoogteijling, de door u geboden aktie werkt niet bij mij, er komt geen WACHTWOORD WIJZIGEN oid in display.alleen, " Vergrendelen,andere gebruiker,afmelden,taakbeheer" is het enige wat komt.
Mvrg. Kees

Jammer, dan zal je bij gebruikersaccountbeheer gewoon het ww leeg moeten maken.
Kijk ook HIEReens.

Groeten Marcel

Heb zelf geen Win 8 maar heb wel een handleiding mét screenshots.
Lees ook de reacties van andere gebruikers in het artikel, hopelijk heb je er wat aan.

Laatst bewerkt:
heren allemaal bedankt, krijg het niet geheel opgelsot, hij blijft maar vragen om ww uit slaapstand komend,en bij overschakelen van account 1 naar account 2 en weer terug.
mogelijk is het niet eens op te lossen, maar toch allen bedankt.

Ik zal afmelden.

Mvrg Kees

Misschien kan het ook eigenlijk niet, ik weet niet of je Microsoft accounts gebruikt (gekoppeld aan je emailadres zoals @live, @hotmail) of lokale accounts?
Aanmeldingsopties
Een groot nadeel van een Microsoft-account is dat steeds opnieuw het wachtwoord moet worden ingevoerd wanneer op het account wordt aangemeld of wanneer deze wordt ontgrendeld.
De aanmeldprocedure kan eventueel worden vereenvoudigd door het wachtwoord te wijzigen in een 4-cijferige pincode of een afbeeldingswachtwoord (bestaande uit drie vooraf ingestelde aanraakbewegingen op een afbeelding).
Wordt het invoeren van een wachtwoord na het ontwaken uit de slaapstand als vervelend ervaren, dan kan dat via de knop Wijzigen worden uitgeschakeld.
Wijzig deze optie alleen in een vertrouwde situatie waarbij onbevoegden geen toegang tot de computer hebben.
Zie de pagina over gebruikersaccounts om het invoeren van het wachtwoord bij het aanmelden van het gebruikersaccount uit te schakelen.

Bron: https://www.schoonepc.nl/windows8/pc-instellingen-wijzigen.html

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan