2 accouts + apparte adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

denJet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe het moet, maar krijg rare dingen.

Ik heb 2 e-mail accounts. Heb deze beiden aangemaakt. Heb ook 1 adresboek. Dit adresboek zou enkel maar voor Outlook mogen dienen. Iemand ander gebruikt het standaard adresboek voor Outlook Express.

Wanneer ik een mail wil zenden zou ik ook graag kunnen kiezen via welke account ik dit stuur. Maar als ik een nieuw bericht maak, kan ik niet kiezen. Vroeger kon ik dit, maar weet niet hoe het komt dat ik dat niet meer kan.

bedankt

Om een goed antwoord te kunnen geven is toch meer informatie nodig:
1 met welke Windows-versie werk je
2 heb je het over Outlook Express, of over Outlook als onderdeel van het MsOffice-pakket en bij het laatste: welke versie dan?

Onder Outlook2003 heb je de mogelijkheid om - in het venster waarin je een nieuw bericht opstelt - te kiezen onder welke account deze moet worden verzonden. (zie bijlage)

Bijlagen

• Accounts.JPG
    Accounts.JPG
    16,8 KB · Weergaven: 24
Windows XP
Outlook 2000

Dat knopje met de accounts heb ik al gezocht, maar is blijkbaar alleen bij 2003.
Toch al bedankt.

Je kunt onder WinXP ook een extra gebruiker aanmaken. Die krijgt dan een eigen adresbook, en een eigen versie van Outlook 2000 (of -Express), die - ook wat gegevens betreft - niets met die van jou te maken heeft.

Grts, V

Het onderstaande voorbeeld is uit Outlook Express, maar ik meen mij te herinneren dat het bij MS Outlook 2000 hetzelfde was. Bij twee e-mailaccounts verschijnt de regel "Van" met een rolmenu om één account als afzender te kiezen.

(Klikken voor vergroting.)

Ja Valijn, maar vroeger lukte mij dat, dus moet dit weer lukken.
Zou het wel graag onder 1 gebruiker hebben. Toch bedankt.

Boeing_737, vroeger heb ik 2 types gehad om te versturen. De eerste was zoals jij aantoont, maar nu toont Outlook de balk "Van" niet. Na enkele problemen Outlook weer moeten instellen en dan kreeg ik bij de knop verzenden een pijltje, waaruit ik de account kon kiezen. Zoiets zoals bij 2003 de knop Accounts.

Weet echt niet wat die Outlook heeft

denJet zei:
Na enkele problemen Outlook weer moeten instellen
Heb je MS Outlook opnieuw geinstalleerd?
Want dat zou een volgende stap kunnen zijn.
Maar als je dat al hebt gedaan...? Dan zou ik het niet weten.

Thunderbird geïnstalleerd en alles ok.
Leve da programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan